دوشنبه هفته جاری صورت می گیرد؛

تکمیل طرح های توسعه شرکت گل گهر با انتشار اوراق سلف در بورس کالا

تکمیل طرح های توسعه شرکت گل گهر با انتشار اوراق سلف در بورس کالا

تامین مالی یکهزار و ۱۲۱ میلیارد ریالی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر روز دوشنبه هفته جاری در بورس کالای ایران صورت می پذیرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران؛ شرکت معدنی و صنعتی گل گهر دوشنبه هفته جاری (۲۶ بهمن ماه) به منظور تکمیل طرح های توسعه ای خود، ۷۵۰ هزار تن کنستانتره سنگ آهن را در قالب اوراق سلف موازی استاندارد به ارزش حدود یک هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال در بورس کالای ایران منتشر می کند و  بازده این اوراق در سررسید نیز بین ۲۵ تا ۲۸ درصد خواهد بود.

بر این اساس؛ شرکت سنگ آهن گل گهر روز ۲۶  بهمن، اوراق سلف موازی استاندارد ۷۵۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن را  با قیمت ۱ میلیون و ۴۹۵ هزار ریال به ازای هر تن منتشر خواهد کرد. همچنین اندازه هر قرارداد یک تن کنستانتره سنگ آهن و  روش عرضه اولیه آن به صورت گسترده و قیمت ثابت بوده و  سقف حجم هر سفارش نامحدود است.

همچنین معاملات ثانویه این اوراق از تاریخ ۱۰ اسفند امسال لغایت ۲۶ بهمن سال ۹۵ ادامه خواهد داشت که قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه همان قیمت اولیه به علاوه سود معادل ۲۲ درصد روز شمار ساده سالانه خواهد بود.

لازم به ذکر است در پایان دوره خریدار می تواند نسبت به تحویل فیزیکی یا تسویه نقدی اقدام کند. همچنین براساس اطلاعیه عرضه، صورت نقد شوندگی این اوراق نیز به این شکل است که شرکت تامین سرمایه امید براساس مدل بازارگردانی تضمین حداقل قیمت، نقد شوندگی اوراق سلف کنستانتره سنگ آهن را قبل از سررسید تعهد نموده و اوراق سلف را طی عمر اوراق با نرخ ۲۲ درصد روز شمار ساده سالانه به علاوه قیمت اوراق در عرضه اولیه باز خرید خواهد نمود.

گفتنی است، بورس کالای ایران در راستای تاکیدات مسوولان اقتصادی کشور برای تامین مالی صنایع از طریق بازار سرمایه، از تیرماه سال گذشته برای نخستین بار در بازار سرمایه کشور، انتشار اوراق سلف موازی استاندارد را برای تامین مالی شرکت گل گهر در دستور کار قرار داد که این روند تامین مالی از ابتدای امسال سرعت بالایی به خود گرفته است. به این ترتیب پس از تامین مالی چندین شرکت معدنی و پتروشیمی از ابتدای سال، شرکت گل گهر بار دیگر تامین مالی از بورس کالا را به اخذ تسهیلات از سیستم بانکی ترجیح داده و دوشنبه هفته جاری به تالار نقره ای می آید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا