اخذ مالیات ۱۲ میلیونی از واردات هر کیلو شمش طلا

اخذ مالیات ۱۲ میلیونی از واردات هر کیلو شمش طلا

یک مقام مسئول دولتی گفت: با اخذ مالیات بر ارزش افزوده برای واردات شمش طلا، صادرکننده و یا واردکننده شمش طلا باید مبلغی حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال برای واردات هر یک کیلوگرم شمش طلا بپردازد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی موانع و مشکلات صادرات مصنوعات طلا و جواهر و راهکارهای علمی، عملی و اجرایی در این ارتباط با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران، گمرک ایران، بانک مرکزی، سازمان توسعه تجارت و سازمان ملی استاندارد در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد.

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالاهای هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به کاهش صادرات مصنوعات طلا و جواهر و خروج غیر قانونی و قاچاق این اقلام، گفت: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از محل واردات شمش طلا موجب شده صادرکنندگان مصنوعات طلا و جواهر برای ایفای تعهد خود و تامین مواد اولیه به منظور تولید و صادرات این مصنوعات با مشکل مواجه شوند.

عباس نخعی افزود: با اخذ مالیات بر ارزش افزوده برای واردات شمش طلا، صادرکننده و یا وارد کننده شمش طلا باید مبلغی حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال برای واردات هر یک کیلوگرم شمش طلا بپردازد.

به گفته نخعی، این موضوع علاوه بر توقف در امر تولید و صادرات قانونی طلا و جواهرات زمینه قاچاق شمش طلا، خروج غیرقانونی مصنوعات طلا و جواهر و سود سرشار حاصل از قاچاق برای عده ای سودجو فراهم می‌کند.

وی‌ گفت: در این جلسه مقرر شد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با برآورد میزان و ظرفیت بالقوه صادارت مصنوعات طلا و جواهر سالیانه کشور و بررسی کشورها و بازارهای هدف صادرات مصنوعات طلا و جواهر ایران، میزان و ظرفیت بالقوه موجود در بازارهای هدف را برای بازیابی جایگاه کشورمان در این بازارها را بررسی و زمینه رسیدن به این نقطه را ارائه کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا