سمات خبر داد:

تشکیل کارگروه ویژه برای برگزاری نخستین اجلاس جهانی بازار مالی ایران

تشکیل کارگروه ویژه برای برگزاری نخستین اجلاس جهانی بازار مالی ایران

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: بازار سرمایه ایران می تواند از ظرفیت های جدید پساتحریم برای توسعه فعالیت های بین المللی خود بهره لازم را ببرد.

 

نشست هم اندیشی برگزاری نخستین اجلاس جهانی بازار مالی ایران با حضور مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و مدیران عامل شرکت های کارگزاری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از روابط عمومی سمات، دکتر محمدرضا محسنی در این نشست با بیان اینکه با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) فصل نوینی در اقتصاد ایران آغاز شده است، گفت: بازار سرمایه می تواند از ظرفیت های جدید پساتحریم برای توسعه فعالیت های بین المللی خود بهره لازم را ببرد.

وی خاطر نشان کرد : کارگزاران هسته اصلی برای جذب سرمایه گذاران خارجی هستند و می توانند مشارکت فعالی در برگزاری نخستین اجلاس جهانی بازار مالی ایران داشته باشند، در همین رابطه، کارگروه ویژه برگزاری این اجلاس جهانی با هدف تدوین مباحث تکنیکی، فنی و کاربردی و سازماندهی کمیته های عملی تشکیل خواهد شد.

دکتر محسنی اظهار داشت: در این کارگروه ویژه نمایندگان شرکت سپرده گذاری مرکزی، کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار و کانون نهادهای سرمایه ایران حضور خواهند داشت تا راهکارهای عملیاتی برای برگزاری مطلوب این همایش بین المللی تدوین و اجرا شود.

در ادامه این جلسه، دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار گفت : بازار سرمایه ایران سال های سختی را پشت سر گذاشته است اما با این وجود، برخی از کارگزاران توانسته اند سرمایه گذاران خارجی جذب این بازار کنند.

روح الله میرصانعی به نقش حضور سرمایه گذاران خارجی در توسعه بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در ماه های گذشته اقدامات خوبی از سوی ارکان مختلف بازار سرمایه برای تسهیل در ورود سرمایه گذاران خارجی انجام شده و کانون کارگزاران نیز 61 پیشنهاد عملی را برای تسریع در این امر جمع آوری کرده است.

وی خاطر نشان کرد : برگزاری نخستین اجلاس جهانی بازار مالی ایران، فرصت گرانبهایی است تا مزیت ها و ویژگی های بازار سرمایه ایران به سرمایه گذاران خارجی معرفی و راهکارهای عملیاتی برای افرایش تعاملات بین المللی این بازار فراهم شود.

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران نیز در این نشست با اشاره به اینکه وزات نفت در آبان ماه امسال درکنفرانس بین المللی نفت و گاز موسوم به کنفرانس تهران مدل ایرانی قرارداد نفتی خود را رونمایی کرد، افزود : این وزارتخانه در این همایش، مدل عملیاتی نحوه تعامل خود با سرمایه گذاران خارجی را ارائه کرد و بازار سرمایه ایران می تواند چنین مدلی را در اجلاس اردیبهشت ماه 95رونمایی کند.

دکتر بهروز خدارحمی با بیان اینکه بسترسازی برای ورود سرمایه گذاران خارجی یک رسالت حاکمیتی است، تصریح کرد : وزارت امور اقتصادی و دارایی با پشتیبانی لازم در برگزاری این اجلاس جهانی می تواند نقش بسزایی در معرفی بازار سرمایه ایران با سرمایه گذاران خارجی ایفا کند.

وی گفت : واقعیت این است ماهیت و ساختار سرمایه گذاری شرکت های کارگزاری، افقی کوتاه مدت است و نمی توان انتظار داشت این شرکت ها بتوانند هزینه فرهنگ سازی را که پروسه ای طولانی مدتی دارد، تقبل کنند در این راستا امیدواریم دستگاه های ذیصلاح در این زمینه حمایت های لازم را از بازار سرمایه انجام دهند.

در این جلسه، برخی از مدیران عامل شرکت کارگزاری نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادهای خود برای برگزاری مطلوب نخستین اجلاس جهانی بازار مالی ایران را مطرح کردند.

اولین اجلاس جهانی بازار مالی ایران در روزهای 27 تا 31 اردیبهشت ماه سال 1395 با هدف معرفی فرصت های و ظرفیت های بالقوه، گشایش مسیر سرمایه گذاری در اقتصاد پسا تحریم و حرکت بازار سرمایه ایران به سمت بازارهای بین المللی در تهران و اصفهان برگزار خواهد شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا