5 رویداد تاثیرگذار بر بازارهای جهانی چه بود؟

5 رویداد تاثیرگذار بر بازارهای جهانی چه بود؟

پیروزی قاطع لیبرال‌ها به رهبری جاستین ترودو در انتخابات کانادا، رسیدن سهام چین به بالاترین سطح هشت هفته اخیر خود و بهبود شرایط وام‌دهی بانک مرکزی اروپا اصلی‌ترین اتفاقات امروز در بازار جهانی بود.

به گزارش بلومبرگ از تاثیرگذارترین خبرهای امروز روی بازار جهانی خلاصه‌ای جمع‌آوری کرده که مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:

پیروزی لیبرال‌ها

حزب لیبرال به رهبری جاستین ترودو با کسب 184 کرسی از 338 کرسی مجلس کانادا، رای اکثریت را  در انتخابات کانادا از آن خود کرد. پسر نخست وزیر سابق کانادا (پیر ترودو)  قاطع ترین پیروزی را در تاریخ انتخابات کانادا از آن خود کرد.  بعد از این پیروزی تعجب برانگیز  دلار کانادا اندکی تقویت شد.

بازار سهام چین

شاخص کمپوزیت شانگهای در آخرین ساعات معاملات امروز 1.4 درصد تقویت شد. سهام چین به بالاترین مقدار هشت هفته‌ای خود نزدیک می شود در حالیکه ‌شی، رئیس‌جمهور چین، بازدید خود را از بریتانیا آغاز کرد. دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلستان خبر از معاملات 46 میلیارد دلاری در حاشیه این ملاقات داد.

وام‌دهی بانک حوزه یورو

بانک مرکزی اروپا اعلام کرد در نتیجه بررسی وام‌های این بانک، در اکتبر به کمک برنامه خرید دارایی این بانک و رقابت شدیدتر بین وام دهندگان،‌ شرایط در منطقه یورو در حال بهبود است. با این وجود نتایج این بررسی برای معکوس کردن افت صبح امروز به وجود آمده توسط تولیدکنندگان انرژی و کالا در بازار سهام اروپا کافی نبود. شاخص استاکس اروپا امروز 0.7 درصد با افت مواجه شد.

گاف عجیب دویچه بانک

اشتباه محاسباتی یکی از کارمندان بخش فروش ارزی دویچه‌بانک در لندن باعث شد تا مبلغ 6 میلیارد دلار به حساب صندوق تامینی یک مشتری آمریکایی واریز شود.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، دویچه بانک بلافاصله در روز بعد این پول را از مشتری بازپس گرفت و این اشتباه را به فدرال‌رزرو آمریکا، بانک مرکزی اروپا و سازمان نظارت مالی انگلیس اطلاع داد. این اشتباه درحالی ازسوی کارمند ناشی بخش فروش ارزی رخ داد که رییس او در مرخصی به سر می‌برد.
 
تقویت یوان
ارزش واحد پول چین در هفته اخیر با بیشترین پیشرفت خود مواجه شد، در حالیکه در اوایل هفته این واحد پولی تضعیف شده بود. تقویت یوان به دلیل افزایش سهام و دارایی‌های وام دهندگان محلی و بانک مرکزی چین به 67.9 میلیارد دلار در ماه آگوست بوده است که 5 برابر بیشتر از میانگین هفت ماه گذشته بوده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا