فروش علم و کتل، کسب‌وکار از جنس محرم

فروش علم و کتل، کسب‌وکار از جنس محرم

همه ساله با نزدیک شدن به ایام محرم افراد و هیات‌ها آماده عزاداری می‌شوند. بر همین اساس کسب و کارهای موقتی زیادی شکل می گیرند که البته همگی سودده و پربرکت هستند.

برای اینکه یک دسته عزاداری وارد خیابان شود چندین کار مدیریتی در آن انجام می‌شود تا یک نظم در هیأت حاکم شود. از نحوه ضربی که طبل و سایدرام در کنار هم می‌زنند تا چگونگی انتخاب مسیر و ساعات رفت و آمد و غذا دادن. وارد شدن یک هیأت عزاداری به خیابان کار نهایی است و برای منظم کردن آن خریدهایی صورت می‌گیرد که ممکن است خیلی به چشم نیاید.

در این گزارش قصد داریم از این منظر به موضوع محرم بپردازیم که چه مشاغلی در این حوزه فعال می‌شوند و چگونه می‌توان مشتریان زیادی را جذب کرد. اگر شما هم عرضه‌کننده لوازم محرم هستید بد نیست نگاهی به این گزارش بیندازید تا تعداد مشتریان خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بیشترین حد برسانید.

 

کار موقتی اما سودده

با شروع ماه محرم اهالی کسب و کار برای هیات‌ها تولیداتی را انجام می‌دهند که ممکن است در طول سال خیلی رونق نداشته باشد اما به دلیل تقاضای زیاد در این بخش در زمان محرم به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند تا پاسخگوی نیاز مشتریان باشند. این تولیدات از عرضه پرچم‌های یاحسین(ع) گرفته تا کتیبه‌های هیأت را که نام آن در پرچم درج شده است شامل می‌شود. کار عرضه ادوات محرم یک کار موقتی است اما سود آن به گفته افراد فعال در این حوزه، با‌برکت کاری که برای اهل بیت انجام می‌شود تضمین شده و هر فردی که وارد این حوزه شده دیگر خارج نشده است.

حال باید به این موضوع توجه کنید که کار خود را گسترده کنید به این دلیل که زمان زیادی برای عرضه محصولات خود در اختیار ندارید پس باید از هر لحظه استفاده کامل را ببرید. محصولاتی که در ارتباط با این ایام هستند باید تکمیل باشد و هر کسی که وارد مغازه شما شد دست خالی برنگردد. از پرچم یا بیرق گرفته تا لباس‌ها و تی‌شرت‌های منقش به نام امام حسین (ع) باید در مغازه موجود باشد. البته ممکن است تقاضای دیگری در بخش بلندگو و باند‌های هیأت و علم باشد که می‌توانید با معرفی افراد حاضر در این حوزه کار افراد را در چرخ زدن در بازار ساده کنید.

پارچه مشکی و لباس عزاداری

بیشترین تقاضایی که در بازار عرضه لوازم محرم وجود دارد پارچه‌های طویل مشکی برای نصب در هیات‌ها است که به طور معمول بیشترین سود را هم در بر دارد. شما باید میزان پارچه به اندازه کافی در اختیار داشته باشید تا بتوانید نیاز مشتری خود را پاسخ دهید. افرادی که به شما مراجعه می‌کنند خادمان اهل بیت هستند پس تا می‌توانید تخفیف را برای آنها در نظر بگیرید. این کار شما باعث می‌شود تا افراد با رغبت بیشتری شما را به دیگران معرفی کنند. این بخش مهم‌ترین قسمت کاری‌تان به حساب می‌آید. شما می‌توانید یک ژتون تخفیف درصدی به مشتری تحویل دهید تا بتواند از محصولات پرسود یا کالای شما در سال آینده بهره ببرد. این کار شما می‌تواند یک تحول در بازار عرضه ادوات محرم باشد.

بخش دیگری از نیاز هیات‌های عزاداری لباس مشکی‌های یکدست است. شما می‌توانید با عرضه این محصولات سود خوبی نصیب فروشگاه کنید و برای این کار باید کمی تبلیغات خود را از مراجعه حضوری مشتریان فراتر ببرید و خود به صورت جداگانه وارد هیات‌ها شوید و محصولات خود را با قیمت مناسب ارائه دهید. در این صورت محصول را معرفی کرده و کارت فروشگاه را بدهید و بروید. به گزارش دریک، اگر بخواهید در همان زمان محصولات را عرضه کنید ممکن است افراد به دلیل مشغله کاری نتوانند خرید انجام دهند. به افرادی که خرید زیادی از شما انجام می‌دهند اشانتیون‌هایی مانند سربند یاحسین یا یاعباس هدیه بدهید تا خریداران خرید بیشتری انجام دهند. به هر مقداری که خرید بیشتر می‌شود اشانتیون‌های مختلفی مانند پرچم یا بیرق در نظر بگیرید.

تعمیر طبل و سایدرام

شما باید در مغازه خود طبل و سایدرام هم عرضه کنید و بخش اصلی سود شما در قسمت تعمیرات است. باید از تعمیرکاران ماهر در این زمینه کمک بگیرید به این دلیل که ممکن است برخی افراد قصد خرید لوازم نو را نداشته باشند و به تعمیر طبل و سایدرام هیأت بسنده کنند. برای تعمیرات طبل و ریگلاژ سایدرام هم به هیات‌ها به صورت حضوری مراجعه کنید یا می‌توانید برای کسب درآمد بیشتر از افرادی که در این بخش تخصص دارند کمک بگیرید و افراد را به هیات‌ها اعزام کنید تا تعمیرات را در محل انجام دهند.

این کار شما باعث می‌شود تا افراد زحمت حمل طبل یا سایدرام و دهل را به خود ندهد و در محل ریگلاژ یا تعمیر شود. ممکن است برخی طبل‌ها نیاز به پوست داشته باشند در این صورت هم می‌توانید با ارائه خدمات در محل توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کنید. برخی افراد هم نیاز به طبل و سایدرام نو دارند. برای این افراد باید انواع طبل و سایدرام را پیشنهاد دهید تا افراد به راحتی بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند.

داربست‌های فلزی

بیشتر هیات‌هایی که در خیابان برپا می‌شوند نیاز به داربست‌های فلزی دارند و برای این کار باید چگونگی اجاره یا خرید شاخه‌ای داربست‌های فلزی را به‌افراد توضیح دهید. هر شاخه داربست فلزی اندازه ۷ در ایام محرم به صورت اجاره‌ای ۳۵ هزار تومان تمام می‌شود اما خرید آن ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان پس بهتر است این موضوع را به افراد متقاضی توضیح دهید تا خریداران به‌راحتی بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند و خرید مطمئن‌تری انجام دهند.

پیامک‌های تبلیغاتی

برای اینکه بتوانید کار خود را گسترش دهید از پیامک‌های تبلیغاتی استفاده کنید. ممکن است از هر ۱۰۰ پیامک شما یک مشتری به مغازه مراجعه کند و همین موضوع باعث جلب توجه مشتریان می‌شود. در پیامک حتما ذکر کنید که اجناس با تخفیف ویژه و زیر قیمت بازار عرضه می‌شود. چنین جملاتی اگر در قالب عمل قرار بگیرد حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت. همچنین در پیامک باید از عرضه زنجیرهای ارزان‌قیمت گزارش دهید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا