نايب رييس انجمن سنگ آهن در گفت‌وگو با معدن نيوز اعلام کرد:

فروش؛ مشکل بخش معدن ايران

فروش؛ مشکل بخش معدن ايران پايگاه خبري معدن نيوز- نايب رييس انجمن سنگ آهن گفت: در شرايط کنوني که رکود سنگيني در بخش معدنکاري وجود دارد ناشي از بازاريابي و مشکل فروش محصول است نه استخراج و بهره‌برداري.
بهرام شکوري در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز با تاکيد بر اينکه شرکت‌هاي خارجي بدون هزينه‌هاي مالي بالا امکان فروش محصول در بازارهاي بين‌المللي و بزرگ را دارند، افزود: شرکت‌هاي بزرگ معدني از دانش خود براي برند‌سازي محصول استفاده مي‌کنند و همين موضوع در نفوذ آنها در بازارهاي بين‌المللي موثر است.
وي با نگاهي به روش‌هاي فروش و بازاريابي شرکت‌هاي ترکيه‌اي براي سنگ‌هاي تزئيني تصريح کرد: شرکت‌هاي معدني ترک با بهره گيري از همه ظرفيت‌ها توانسته‌اند در بخش بازاريابي موفق باشند، براي نمونه آنها از طراحي و دکور خاصي با استفاده از سنگ‌هاي تزئيني در غرفه‌هاي نمايشگاهي که شرکت مي‌کنند نظر مشتريان را جلب مي‌کنند اين در حالي است که در ايران به اين مقوله توجه چنداني نمي‌کند.
نايب رييس انجمن سنگ آهن با تاکيد بر اينکه سطح دانش فني استخراج و بهره‌برداري معدن در ايران مناسب است، افزود: درحال‌حاضر بسياري از شرکت‌هاي معدني توان بالايي براي توليد و اکتشافات معدني دارند اما به دليل قيمت پايين محصول و محدوديت فروش در شبکه بازارهاي بين‌المللي، فرآيند توليد و بهره برداي آنها در حاشيه قرار گرفته است.
او با نگاهي به راهکارهاي تقويت بازاريابي محصولات معدني گفت: به طور قطع ورود محصولات بين‌المللي پس از تحريم‌ها با هزينه‌هايي همراه است که شرکت‌هاي بخش خصوصي توان چندان بالايي براي اجراي آن ندارند از اين رو حمايت دولت مي‌تواند راهي براي تسهيل ورود شرکت‌هاي معدني به اين بازارها باشد. شايد حضور بخش خصوصي در سفرهاي خارجي هيات دولت يکي از مقدمات حمايت از بازاريابي محصولات معدني در بازاهاي جهاني باشد که در شرايط کنوني اين زمينه فراهم شده است.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا