طراحي و ساخت واحد تست والوهاي سيلابي در فولاد مبارکه

طراحي و ساخت واحد تست والوهاي سيلابي در فولاد مبارکه پايگاه خبري معدن نيوز- رييس تعميرات الکترونيک فولاد مبارکه گفت: سيستم‌هاي اطفاي حريق آبي اتوماتيک، يکي از متداول‌ترين سيستم‌هاي اطفايي در شرکت فولاد مبارکه هستند که با استفاده از اين روش، پس از تشخيص حريق توسط سيستم‌هاي اعلام حريق، فرمان باز شدن والو سيلابي به‌صورت اتوماتيک از طريق تابلو اطفايي يا به‌صورت فعال‌سازي دستي صادر شده وپس از فعال شدن والو، پاشش آب از طريق نازل‌ها به‌صورت اسپري آب باعث اطفاء حريق مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، عليرضا درخشاني ادامه داد: والوهاي سيلابي، والوهايي هستند که زمان باز شدن کامل آنها بسيار سريع بوده و در کسري از ثانيه انجام مي‌شود. اين امر به دليل ايجاد بيشترين جريان آب در کمترين زمان و شروع اطفاي اتوماتيک حريق بدون فوت وقت است.
وي خاطر نشان کرد: با توجه به نبود امکان تست اين والوها پس از تعمير در محل نصب، به واسطه امکان پاشش آب بر روي تجهيزات و آسيب رسيدن به آنها، نياز به يک واحد تست اين والوها در واحد تعميرات و نگهداري سيستم‌هاي اعلام و اطفاي حريق، مديريت بازرسي فني اتوماسيون و ابزار دقيق مشهود بود که با تلاش و همکاري پرسنل اين واحد عمليات طراحي اين واحد در داخل مجتمع انجام و با ساخت آن در حال حاضر امکان تست انواع والو سيلابي با سايزهاي مختلف امکان‌پذير شد به نحوي که والوها پس از تعمير با اطمينان کامل تست و نصب مي‌شوند.
درخشاني با تأکيد بر قيمت بالاي هريک از اين والوها گفت: قيمت هريک از اين والوها حدود 200 ميليون ريال است که با ايجاد امکان تعمير و تست آنها تاکنون حدود 2 ميليارد ريال صرفه جويي اقتصادي براي شرکت به‌دست آمده است.
رييس تعميرات الکترونيک فولاد مبارکه در ادامه به ديگر امکانات تعبيه شده در واحد تست والوهاي سيلابي اشاره و تصريح کرد: امکان تست چک والوها، والوهاي دستي، گيج‌هاي فشار وانواع اسپري نازل‌ها و همچنين مشاهده الگوي پاشش آب و بررسي قابليت اطفايي از اهم اين امکانات است. ضمن اينکه اين امر مزايايي از قبيل امکان تست والوهاي سيلابي با برندهاي جديد و حصول اطمينان از عملکرد آنها را به همراه دارد، علاوه بر اين از آنجايي که گردش آب در اين واحد به‌صورت مدار بسته است با اين امکان حداکثر صرفه جويي در آب به عمل آمد.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا