مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در گفت‌وگو با تسنیم:

طرح ایجاد هاب تولید همزمان آب و برق شدنی است/ باید منتظر جمع بندی دولت بمانیم

طرح ایجاد هاب تولید همزمان آب و برق شدنی است/ باید منتظر جمع بندی دولت بمانیم

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص طرح "ناب" قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای تولید همزمان آب و برق گفت: طرح ایجاد هاب تولید همزمان آب و برق شدنی است اما باید منتظر جمع بندی و بررسی های تکمیلی دولت در این خصوص بمانیم.

حمیدرضا جانباز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: در حال حاضر تولید همزمان آب و برق در سواحل جنوبی کشور در حال انجام است؛ اما اینکه هابی برای تولید همزمان آب و برق به صورت گسترده ایجاد شود یا نه، کاملا بستگی به سیاست های دولت در این خصوص دارد.

وی افزود: در جاهایی که نیاز به تأمین آب داریم مثل قشم، اکنون تولید آب با استفاده از آب شیرین کن ها با رویکرد تولید همزمان آب و برق انجام می شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: می توان با احداث نیروگاههای حرارتی برق و استفاده از حرارت بازیافتی آنها برای شیرین سازی آب، اقدام به گسترده تر کردن تولید همزمان آب و برق در سوال جنوبی کشور کرد.

وی ادامه داد: طرح قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در خصوص احداث هابی برای تولید همزمان آب و برق در سواحل جنوبی کشور همچون هاب گازی عسلویه برای تولید گاز، شدنی است اما تصمیم گیری در این خصوص به این بستگی دارد که این طرح چقدر با دیگر طرح های اولویت دار در بخش آب و برق تناسب دارد و طرح هایی که تاکنون برای ایجاد ظرفیت های جدید تولید آب و برق در سواحل جنوبی کشور دیده شده آیا در قالب این طرح قابلیت تجمیع دارد یا نه؛ در مجموع بررسی های گسترده ای باید برای اجرای چنین طرحی انجام گیرد که باید منتظر جمع بندی و بررسی های تکمیلی دولت در این خصوص بمانیم.

جانباز خاطرنشان کرد: باید دید وزارت نیرو و در بخش کلان تر دولت، چه تصمیمی در خصوص ایجاد هاب تولید همزمان آب و برق در سواحل جنوبی کشور خواهند گرفت.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا