شاخص بورس توکیو با دو عامل به کمترین در ۱۶ ماه رسید/ نظر یک گارگزار

شاخص بورس توکیو با دو عامل به کمترین در ۱۶ ماه رسید/ نظر یک گارگزار

شاخص بورس توکیو به دو دلیل درون و برون سازمانی با سقوط به ارقام کمتر از ۱۵ هزار واحد به کمترین عدد در ۱۶ ماه گذشته رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاخص بورس توکیو معروف به Nikkei 225 دیروز جمعه به دو دلیل درون و برون سازمانی افزایش ارزش ین در برابر دلار و تاثیر از بورس های اروپایی و آمریکایی به ارقام کمتر از 15 هزار واحد نزول کرد تا به کمترین عدد در 16 ماه گذشته یعنی 14 هزار و 952 واحد افت کند.

در روزهای اخیر ارزش دلار آمریکا در ژاپن به 112 ین کاهش یافته و فروش بیش از حد سهام از سوی سرمایه گذاران، موجب افت حدود 5 درصدی معادل 800 واحدی شاخص بورس ژاپن شد تا این بازار با آشفتگی شدیدی مواجه شود.

در این رابطه، تارو آسو وزیر دارایی ژاپن گفت: نوسان شدید ارزش سهام برای ما قابل قبول نیست. ما در بازار شاهد نقل و انتقالات غافلگیرکننده هستیم. دولت ژاپن به دقت وضعیت را زیر نظر دارد و در صورت ضرورت پاسخ مناسبی در نظر خواهد گرفت.

سیاستگذاران بانک مرکزی ژاپن اواخر ژانویه ضمن ایجاد تحول در سیاست پولی، نرخ بهره سپرده بانک مرکزی را با هدف مبارزه با تورم منفی و افزایش روند رشد اقتصادی به منفی ۰.۱ درصد کاهش دادند که با افزایش ارزش ین در برابر دلار آمریکا همراه شده است.

نیکلاس اسمیس کارشناس یک شرکت کارگزاری و متخصص انجام معاملات بورسی گفت: با اتخاذ رویه ای غافلگیرانه، بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره سپرده را منفی کرد. بهترین راه این است بلیط هواپیما را برای رفتن وزیر دارایی ژاپن به تعطیلات بگیریم و به او بگوییم که یک سالی در تعطیلات بماند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا