مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت تعاون:

مشکلات باید واقع‌بینانه بررسی شوند

مشکلات باید واقع‌بینانه بررسی شوند

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید به مشکلات واقع بینانه نگاه شده و صداقت عمل در بررسی ها لحاظ شود تا حق کسی ضایع نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کریم یاوری در اولین همایش توانمندسازی کارگران در پساتحریم در گرگان اظهار کرد: در بحث مربوط به کارگران باید هم حق و حقوق کارگر و هم اجحاف به بیت‌المال در بررسی‌ها لحاظ شود.

وی ادامه داد: باید مانع از سوء استفاده از بیت‌المال شد و ویژگی‌های مقرری بگیران از جمله بیکار شدن بدون میل و اراده، مشمول قانون کار، حق بیمه تامین اجتماعی و آماده به کار بودن کارگر در این حوزه باید لحاظ و مد نظر قرار گیرد.

یاوری با بیان اینکه کارگروه های سازمان و اداره کار می‌توانند کمک کننده حل مشکلات کسب و کار و مشاغل استان گلستان باشند، افزود: کمیته های پنج گانه مشترک سازمان و اداره کار در بخش هایی همچون مشمول بند 148 قانون کار، بررسی کارهای سخت و زیان آور، آموزش های فنی و حرفه ای و حوادث ناشی از کار هستند که در فعالیت ها هم به حقوق کارگران توجه دارند و هم به حق سازمان و می‌توانند در کنار حمایت از افراد مشمول بیمه بیکاری از ضایع شدن حق سازمان جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه مقرری بیمه بیکاری در دنیا وجود داشته و در ایران هم از سال 1366 اجرایی شده است، گفت: باید در کنار تامین حق و حقوق کارگران و بیکار شدگان از کار با توانمندسازی کارگران بیکار و افراد جویای کار و حمایت از کارفرمایان فعال و صادق و آمار دهی صادقانه بیمه ای معضلات و مشکلات مشاغل استان را حل کرد.

امراله عباسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز گفت: مهمترین هدف در شرایط رکود حفظ اشتغال موجود و حمایت از بنگاههای فعال است ولی در گلستان علاوه بر پایین بودن بازار کسب و کار و دستمزدها حضور اتباع بیگانه در مشاغل استان نیز باید مدیریت شود.

وی با بیان اینکه بازار کار و کارگاه های استان با آسیب های جدی روبرو است، افزود: وجود فرهنگ مالکی به جای مدیریت علمی، افزایش نرخ دانش آموختگان نامتناسب با بازار کار و مدرک گرایی و پایین بودن دستمزدها از مهمترین آسیب های کسب و کار استان است که باید جدی گرفته شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اضافه کرد که توانمند ساختن کارگران و تقویت آموزش قشر کارگر و افراد جویای کار و معرفی آنان به خط تولید و کار می تواند راهگشای مشکلات پیشروی مشاغل استان باشد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا