معاون وزیر اقتصاد: بستر مناسب برای توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه ایجاد شده است

معاون وزیر اقتصاد: بستر مناسب برای توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه ایجاد شده است

مسکو- ایرنا- «محمد خزاعی» معاون وزیر اقتصاد و دارایی ایران با ابراز خرسندی از مذاکرات با طرف روسی در مورد همکاری ها و مشارکت مالی ایران و روسیه اعلام کرد: بستر بسیار مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی و مالی میان ایران و روسیه ایجاد شده است.

خزاعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در دو روز اخیر با طرف روس مذاکرات گسترده ای داشتیم و راههای توسعه همکاری های میان ایران و روسیه در حوزه های اقتصادی را بررسی کردیم.
وی با اشاره به مذاکره خود با سرگئی استروچاک معاون وزیر دارایی روسیه گفت: در این مذاکرات مسایل مربوط به تامین مالی پروژه های صنعتی ایران که با مشارکت روسیه احداث می شود مورد بررسی قرار گرفت.
معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: ایران و روسیه در زمینه طرح های صنعتی به ارزش 40 میلیارد دلار به توافق رسیده اند و تامین منابع مالی برای اجرای این طرح ها امری حیاتی است.
خزاعی یاداور شد،در گفت وگو با مقامات روسی طرح احداث واحدهای نیروگاه برق حرارتی بندرعباس، راه آهن گرمسار - اینچه برون مورد بررسی قرار گرفت.
معاون وزیر اقتصاد و دارایی سپس به امضای پروتکل سرمایه گذاری در طرح های اقتصادی مشترک میان ایران و روسیه اشاره کرد و افزود: این سند مهم که در جریان مذاکرات مسکو به امضا رسید مسیر برای توسعه همکاری های اقتصادی میان ایران و روسیه را فراهم می کند.
وی ادامه داد: دو طرف برای توسعه همکاری های اقتصادی مصمم هستند و از سطح کنونی همکاری ها در این زمینه رضایت ندارند و بر ارتقای آن تاکید دارند.
خزاعی که امروز مسکو را بهمقصد تهران ترک کرد ؛ گفت: مذاکرات و افزایش رفت و آمد مقامات ایرانی و روسی بیانگر چشم انداز روشن برای همکاری گسترده دو کشور است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا