میرمحمد صادقی به ایسنا خبر داد

تجار ایرانی برای توسعه روابط اقتصادی به کانادا می‌روند

تجار ایرانی برای توسعه روابط اقتصادی به کانادا می‌روند

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و کانادا گفت: به دنبال لغو تحریم‌های کانادا علیه ایران، هیات تجاری از ایران برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور به کانادا سفر می‌کند.

علاء میرمحمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره تاثیرات لغو برخی تحریم‌های کانادا علیه ایران بر روابط تجاری دو کشور اظهار کرد: عده‌ای از تجار کانادایی از تحریم‌هایی که دولت کانادا نسبت به ایران وضع کرده بود ناراضی بودند و برای همین به دلیل زیان‌های مالی و حیثیتی که از قطع روابط با ایران دیده بودند، فعالیت‌هایی کردند تا دولت‌شان تحریم‌ها را لغو کند.

وی ادامه داد: این اقدام و همچنین فعالیت‌های اتاق بازارگانی مشترک ایران و کانادا انجام داد، موثر واقع شد و دولت کانادا تصمیم گرفت که تحریم‌های خود علیه ایران را لغو کند. البته مخالفانی هم در کانادا به دولت این کشور فشار‌هایی آورده‌اند که نخست وزیر کانادا اعلام کرده است که "تحریم‌ها به تدریج لغو خواهند شد".

نایب رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه باید از فرصت به وجود آمده برای توسعه روابط ایران و کانادا استفاده کرد، تصریح کرد: در این راستا اتاق بازرگانی مشترک ایران و کانادا اقداماتی را انجام داده و قرار است به زودی هیاتی از ایران برای توسعه روابط تجاری دو کشور به کانادا اعزام شود. از جمله برنامه‌های این هیات ایرانی این است که هیاتی را از کانادا برای سفر به ایران دعوت کند.

به گفته میرمحمد صادقی، کانادا به این موضوع آگاه است که می‌تواند با صدور تکنولوژی و اقدام برای سرمایه‌گذاری مشترک در ایران، بازار منطقه را در اختیار بگیرد.

وی اضافه کرد: پیش از تحریم ها روابط تجاری ایران و کانادا قابل قبول بود اما به آن میزان قانع نبودیم. پیش‌بینی ما این است که اگر روابط ایران و کانادا افزایش یابد به ویژه با توجه به حضور 400 هزار ایرانی در کانادا، می‌توانیم بازار مطلوبی را در کانادا داشته باشیم و از سوی دیگر از تکنولوژی این کشور استفاده کنیم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا