پاکستان قرارداد ۱۶ میلیارد دلاری واردات گاز از قطر امضا کرد

پاکستان قرارداد ۱۶ میلیارد دلاری واردات گاز از قطر امضا کرد

پاکستان و قطر قرارداد ۱۶ میلیارد دلاری را امضا کرده اند که بر اساس آن قرار است تا سال ۲۰۳۱ بخش از نیاز انرژی پاکستان با واردات ال ان جی از قطر تامین شود.

به نقل از پایگاه خبری پاکستان تودی، پاکستان و قطر روز چهارشنبه یک موافقتنامه 16 میلیارد دلاری تحویل ال ان جی به پاکستان امضا کردند.

موافقتنامه دراز مدت خرید و فروش ال ان جی در جریان سفر دو روزه، نواز شریف، نخست وزیر پاکستان به قطر به امضا رسید. شهید خاقان عباسی، وزیر نفت پاکستان و سعد شریدا الکعبی، رئیس هیئت مدیره شرکت قطرگاز در مراسمی که در دیوان امیری برگزار شد، به امضا رساندند.

بر اساس این موافقتنامه، قیمت هر محموله ال ان جی 13.37 درصد قیمت نفت برنت تعیین شده است. قیمت نفت برنت بر اساس متوسط 3 ماه گذشته محاسبه می شود.

بر اساس جزئیات این موافقتنامه، شرکت گاز مایع قطر در فاصله سال های 2016 تا 2031 به شرکت دولتی نفت پاکستان گاز صادر خواهد کرد.

مقدار قرارداد سالیانه این قرارداد برای سال 2016، 2.25 میلیون تن، برای سه ماهه اول 2017، 2.25 میلیون تن و برای سه ماهه دوم 2017 تا سال 2031، 3.75 میلیون تن تعیین شده است.

پاکستان در حال حاضر با کمبود شدید گاز طبیعی برای تولید برق و استفاده صنعتی مواجه است و بر اساس برآوردها شکاف بین عرضه و تقاضا برای گاز در این کشور حدود 2 تا 4 میلیارد فوت مکعب ارزیابی شده است.

وزیر نفت پاکستان پس از این مراسم به خبرنگاران گفت، واردات ال ان جی از قطر در کنار ارتقاء روابط پاکستان و قطر به پاکستان کمک خواهد کرد تا نیازهای انرژی خود را تامین کند.
انتهای پیام//130
 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا