یک مقام خزانه داری آمریکا:

تحریم ها علیه ماهان ایر لغو نشده است

تحریم ها علیه ماهان ایر لغو نشده است

یک مقام خزانه داری آمریکا گفت، دولت اوباما به کشورها و شرکت های اروپایی هشدار داده است که از همکاری با یک ایرلاین تحت تحریم ایرانی خودداری کنند، وگرنه با اقدام تلافی جویانه آمریکا مواجه خواهند شد.

به نقل از المانیتور، یک مقام خزانه داری آمریکا  گفت، دولت اوباما به کشورها و شرکت های اروپایی هشدار داده است که از همکاری با یک ایرلاین تحت تحریم ایرانی خودداری کنند، وگرنه با اقدام تلافی جویانه آمریکا مواجه خواهند شد.

مقامات آمریکایی در گذشته می گفتند، کاخ سفید امکان تحریم موسساتی را که با شرکت ماهان ایر همکاری می کنند، برای خود حفظ کرده است. آمریکا مدعی است ماهان ایر با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرتبط است. اما این اظهارات گذشته بیشتر متمرکز بر ممنوعیت فروش هواپیما و قطعات هواپیما و خدمات بانکی به این شرکت بود، و شامل تلاش های پشت پرده برای ناموفق گذاشتن طرح های این شرکت برای توسعه پروازهای خود به اروپا و سایر نقاط جهان نمی شد.

یک مقام خزانه داری آمریکا در این باره گفت: «وزارت خزانه داری در حال تعامل نزدیک با سهامداران در نقاط مختلف جهان از جمله شرکای ما در اروپا درباره تحریم ها علیه ایران است... به ویژه در خصوص ماهان ایر، ما داریم این کار را از طریق همکاری با شرکایمان انجام می دهیم تا مانع از خرید هواپیما و قطعات هواپیما توسط ماهان ایر شویم و مانع از گشایش مسیرهای جدید برای این شرکت شویم و مسیرهای فعلی ماهان ایر را هم لغو کنیم.»

این مقام خزانه داری آمریکا تصریح کرد که به رغم توافق هسته ای با ایران، مقامات مسئول در تحریم های آمریکا «همچنان تحریم ها علیه ماهان ایر را به دلیل حمایت این شرکت از تروریزم حفظ کرده اند و به استفاده از اختیارات خود برای هدف قرار دادن این شرکت ادامه خواهند داد.» توافق هسته ای «ما را از شناسایی هر موسسه ای که از ماهان ایر حمایت می کند یا فعالیت های آن را تسهیل می کند باز نمی دارد.»

یک مقام ارشد ایرانی از اقدام دولت آمریکا برای بستن مسیرهای فعالیت شرکت ماهان ایر ابراز شگفتی کرد. این مقام ایرانی گفت: «من چیزی در این باره نشنیده بودم.»

انتهای پیام//140

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا