طلا ۱۲۴۲ دلار شد

طلا ۱۲۴۲ دلار شد

قیمت جهانی طلا که در معاملات دیروز ۴ درصد افزایش یافته و به بالاترین رقم از فوریه سال گذشته رسیده بود در معاملات امروز تنها اندکی کاهش یافت و به ۱۲۴۲ دلار در هر اونس رسید.

به نقل از رویترز، طلا امروز افزایش قیمت های جلسه قبل را که موجب شده بود قیمت ها به بالاترین رقم یک سال اخیر برسد حفظ کرد و در حالی که آشفتگی بازارهای مالی موجب تقویت تقاضا برای طلا شده، فلز زرد در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی در بیش از 4 سال گذشته قرار گرفت.
قیمت طلا روز پنجشنبه 4 درصد افزایش یافت که بالاترین رشد قیمت یک روزه از سال 2013 بود. تحلیلگران و تجار معتقدند اگر وضعیت آشفته بازارهای مالی تداوم یابد، افزایش قیمت های بیشتری در انتظار فلز زرد خواهد بود.
با افزایش نگرانی ها درباره سلامت بانک های اروپایی که موجب تهدید چشم انداز رشد اقتصاد جهانی شده، سهام های آسیایی امروز شاهد کاهش ارزش بودند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا روز پنجشنبه تا رقم 1260 دلار و 60 سنت رسید که بالاترین رقم از فوریه سال گذشته تاکنون بود. قیمت طلا روز جمعه تنها اندکی کاهش داشت و با 0.3 درصد افت به رقم 1242 دلار و 63 سنت رسید.
یک تاجر طلا در سیدنی گفت: «صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا مدتی است که در حال انباشتن فلز زرد هستند. آنها در کنار وضعیت نامساعد بازارهای بورس یکی از عوامل اصلی رشد قیمت طلا هستند.»
قیمت طلا از ابتدای هفته تاکنون تقریبا 6 درصد رشد داشته که بیشترین رشد هفتگی از اکتبر 2011 تاکنون است.
قیمت طلای آمریکا نیز در این هفته بیش از 7 درصد رشد داشته که بالاترین رشد از سال 2008 تاکنون است.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز پنجشنبه 2 درصد افزایش داشت که بیشترین رشد در طی 2 ماه گذشته بود.
مجموع دارایی های صندوق های سرمایه گذاری تا این موقع از امسال 3.8 میلیون اونس افزایش یافته است. این در حالی است که حجم دارایی این صندوق ها در 3 سال گذشته افت متوالی داشته است.
انتهای پیام//145

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا