آلومینیوم در دوره اجرای برجام چقدر گران شد؟

آلومینیوم در دوره اجرای برجام چقدر گران شد؟

قیمت آلومینیوم در بیست و ششم دی‌ماه 1478 دلار بوده که در یک ماه اخیر 1.07 درصد رشد داشته است.

 

آن طور که بررسی‌ها از سایت LME نشان می‌دهد قیمت این فلز در یک ماه گذشته روند صعودی را پشت سر گذاشته است. قیمت آلومینیوم در بیست و ششم دی‌ماه (روز اجرای برجام و آغاز رفع تحریم‌ها) 1478 دلار بوده که در یک ماه اخیر با 1.07 درصد تغییر قیمت به 1494 دلار رسیده و این فلز در یک ماه نخست اجرای برجام افزایش قیمت پیدا کرده است.
در همین مورد آریا صادق‌نیت حقیقی، دبیر کل سندکیای صنایع آلومینیوم اظهار کرد: بعد از اجرایی شدن برجام و توافق هسته‌ای می‌توانیم ال‌سی‌هایی را باز کنیم و روابط ایران با کشورهای خارجی بهتر می‌شود و صادرات ما به صورت مستقیم انجام می‌گیرد.
او بیان کرد:با توجه به توافقی که صورت گرفت، ما می‌توانیم در خریدها و واردتمان معامله مستقیم انجام دهیم و دلال‌های بین‌المللی حذف می‌شوند که این به سود صنعت آلومینیوم خواهد بود.
حقیقی افزود: این سهولت کار و ورود محصولات آلومینیوم به شکل آسان و راحت خطرهایی را هم برای تولیدکنندگان داخلی دارد و ممکن است در رقابت با محصولات آلومینیومی خارجی ضرر کنند و اگر این کار به صورت درست مدیریت شود برای ما مفید خواهد بود، در غیر این صورت تولیدکنندگان ما دچار ضرر خواهند شد.
او در بخشی از اظهارات خود به مشکل عمده تولیدکنندگان اشاره‌ای کرد و گفت:رکود در بازار آلومینیوم، نبود پول، بدهی دولت و توقف گردش پولی در کار از جمله مشکلات تولیدکنندگان داخلی است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا