توسط رئیس هیأت‌مدیره تأمین اجتماعی اعلام شد:

مقایسه میانگین بازدهی شستا با بورس

مقایسه میانگین بازدهی شستا با بورس

رئیس هیأت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی با اعلام اینکه شرکت‌های جدید نفتی را وارد بورس می‌کنیم، گفت: بازدهی شستا کمتر از نرخ سود بانکی و کمی‌ بیش‌تر از بورس است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس کبریایی زاده رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به این سوال که شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در حال حاضر سودده است یا زیان‌ده؟ به فارس گفت: میانگین سوددهی "شستا" به نسبت سوددهی بازار سرمایه کمی بیشتر است. این میزان بازدهی را قبول داریم که مطلوب نیست.

وی افزود:‌ میانگین بازدهی بازار سرمایه 13 درصد بود که بازدهی شستا به حدود 15 درصد رسید، اما از این نرخ راضی نیستیم چرا که نسبت به نرخ سود بانکی فاصله دارد.

رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا با این شیوه مدیریت امید به سودآوری بیشتر شستا وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: امیدوارم در صورت خروج از رکود اقتصادی بازده سرمایه افزایش یابد.

کبریایی زاده با بیان اینکه برخی صنایع از جمله نفت و گاز، صنایع دارویی پیش‌بینی می‌شود نرخ بازده سرمایه دو حوزه کلیدی اشاره شده بیشتر باشد، گفت: سال آینده قطعاً بازده سرمایه این دو بخش از نرخ سود بانکی بالاتر خواهد بود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا