رویترز خبر داد:

مذاکرات ایران و برزیل برای ساخت ۲ پالایشگاه

مذاکرات ایران و برزیل برای ساخت ۲ پالایشگاه

رویترز از تمایل ایران برای سرمایه گذاری در ۲ پروژه پالایشگاهی برزیل خبر داد و اعلام کرد این مذاکرات در مراحل اولیه است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، یک منبع آگاه برزیلی به رویترز اعلام کرد ایران و برزیل در مورد احتمال سرمایه‌گذاری ایران در پروژه‌های پالایشگاهی تحت کنترل شرکت دولتی «پترولئو برازیلیرو» برزیل مذاکره می‌کنند. ایران تمایل دارد تا به برزیل نفت صادر کند و این نفت را در پالایشگاه‌های منطقه شمال شرق برزیل فرآوری کند و سپس آن را در بازار برزیل به فروش برساند. با این حال این مذاکرات تا رسیدن به نتیجه راه درازی در پیش دارد.

این منبع آگاه توضیح داد: ایران نسبت به سرمایه گذاری در احداث پالایشگاه های پرمیوم یک و پرمیوم دو در ایالت های مارانهائو و کئارا در شمال شرق برزیل ابراز تمایل کرده است. این پالایشگاه ها برای تولید سوخت های با سولفور (گوگرد) پایین طراحی شده اند.

درحالی که طرح های این پروژه ها به شرکت نفت دولتی پتروبراس تعلق دارد، اما سرمایه گذاری در آنها صورت نگرفته است. این منبع آگاه نیز مشخص نکرد که آیا هرگونه سرمایه گذاری از سوی ایران شامل این شرکت نیز می شود یا نه. به علت درگیری در مشکلات مالی، یک رسوایی فساد مالی و کاهش قیمت نفت، پتروبراس فعالیت بر روی این دو پروژه را متوقف کرده است. انتظار می رود هر کدام از این پروژه ها بیش از 15 میلیارد دلار هزینه در بر داشته باشند.

پتروبراس برای کاهش بدهی حدود 130 میلیارد دلاری در نظر دارد تا 15.1 میلیارد دلار از دارایی های خود را تا پایان سال جاری میلادی بفروشد و بسیار پیش از این اعلام کرده بود که در جستجوی شرکایی برای دارایی های پالایشگاهی خود است.

ادوردو براگا وزیر معادن و انرژی ونزوئلا گفته بود برزیل درحال مذاکره با ایرانی ها در مورد موضوع پالایشگاه ها در کشورش است اما از دادن هرگونه جزئیات خودداری کرده بود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا