اوضاع بازارهای جهانی، ابری ست

اوضاع بازارهای جهانی، ابری ست

پس از افت بسیار شدید شاخص ها در بازار آسیا، شاخص های آمریکا و اروپا نیز به ترتیب به این دومینوی سقوط پیوستند و آخرین روز کاری هفته را در مدار منفی به سر بردند.

 

 

بازارها در تمامی منطقه اروپا آخرین روز کاری هفته را با منفی ترین قیمت ها به اتمام رساندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، پس از افت بسیار شدید شاخص ها در بازار آسیا، شاخص های آمریکا و اروپا نیز به ترتیب به این دومینوی سقوط پیوستند و آخرین روز کاری هفته را در مدار منفی به سر بردند.

بر اساس این گزارش، نگرانی سرمایه گذاران از ورود به بازارهای سرمایه بیشتر شد در حالی که جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز در بیانیه ای اظهار داشت: اقتصاد جهانی با چالش های زیادی رو به رو شده است.

در بازارهای اروپا این روند نزولی به وضوح قابل لمس بود و موجب افت 3.9 درصدی شاخص کک فرانسه و 2.4 درصدی شاخص داکس آلمان شد.

در این بین، فوتسی لندن نیز 2.1 درصدی سقوط کرد و شاخص استاکس 3.1 درصد منفی شد.

در بازارهای آمریکا، شاخص های فیوچرز نیز افت بسیار شدیدی را متحمل شدند.

 اس اند پی روند نزولی 2.01 درصدی را به ثبت رساند، داوجونز 1.9 درصد و نزدک هم 2.7 درصد منفی شدند.

با بازگشایی بورس هنگ کنگ پس از سه روز تعطیلات سال نو و تلاش سرمایه گذاران برای تشکیل صف های فروش برای جلوگیری از ضررهای بیشتر، شاخص بورس هنگ سنگ در 5 دقیقه ابتدایی بازار سقوط 4 درصدی را متحمل شد و بدترین شروع سال چینی را پس از سال 1994 به ثبت رساند.

در این میان، شاخص های مربوط به بازار چین که در بورس هنگ کنگ معامله می شوند نیز شاهد افت سهام بانک ها و شرکت های انرژی بودند و افزایش قیمت ین ژاپن این متغیرها را نیز با نزول شاخص ها مواجه کرد.

ژاپن نیز با اوضاع بحرانی شاخص ها رو به رو بود.

در این کشور نیز شاخص نیکی کاهش 2.3 درصدی داشت و در کره جنوبی شاخص کاسپی نیز 2.9 درصد افت کرد.

در بمبئی، شاخص اس اند پی BSE با افت 1.7 درصدی معاملات را خاتمه داد در حالی که بازار چین همچنان در تعطیلات سال نو به سر می برد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا