هاشمی در گفت‌وگو با ماین نیوز خبر داد:

آمادگی فیوز برای اجرای پروژه‌های فولادی در ایران

آمادگی فیوز برای اجرای پروژه‌های فولادی در ایران

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت بازرگانی فولادپردازان تکین با اشاره به پتانسیل بالای بازار فولاد گفت: گروه فیوز فرانسه علاوه بر حوزه آلومینیوم، برنامه‌هایی نیز برای ورود به بازار و صنعت فولاد ایران دارد.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، آیدین هاشمی با اشاره به اینکه بخش فلزات شامل آلومینیوم و فولاد حدود 25 درصد از کل کسب‌وکار گروه فیوز فرانسه را شامل می‌شود، گفت: سابقه فعالیت گروه فیوز فرانسه در صنعت فولاد ایران به راه‌اندازی ببیش از 20 خط تولید لوله و همچنین ساخت لوله‌های پیش گرم برای پروژه‌های فولادی در ایران برمی‌گردد.

وی افزود: گروه فیوز فرانسه در حال حاضر در بیش از 30 کشور جهان دارای دفتر نمایندگی و یا دفتر مهندسی و کارگاه‌های ساخت است. ضمن اینکه گروه بالغ بر 8000 نفر نیروی انسانی دارد و گردش مالی سالانه آن هم از مرز 1.5 میلیارد یورو می‌گذرد.

بد نیست بدانید که در سفر اخیر رئیس جمهوری و هیات همراه به کشور فرانسه تفاهم نامه همکاری بین ایمیدرو و گروه فیوز در حوزه صنعت آلومینیوم امضاء شد.

خبرنگار ماین نیوز با آیدین هاشمی، مدیرعامل شرکت بازرگانی فولاد پردازان تکین گفت‌وگویی انجام داده که متن آن به شرح زیر است:

ابتدا درباره گروه فیوز فرانسه توضیح بفرمایید و اینکه این گروه در چه حوزه‌هایی فعالیت می‌کند؟

ابتدا بد نیست بدانید که فیوز نام یک منطقه در فرانسه است. گروه فیوز سابقه‌ای بیش از 200 سال دارد و در زمینه‌های مختلفی از قند و شکر، سیمان، فولاد و آلومینیوم گرفته تا هوا و فضا، هسته ای، انرژی، لجستیک و ... فعالیت می‌کند. در صنعت فولاد گروه 12 تا 13 زیرمجموعه دارد که اسم اول همگی این شرکت‌ها نیز فیوز است. شرکت‌های فولادی زیرمجموعه گروه فیوز همگی شرکت‌های شناخته شده‌ای هستند که به مرور توسط گروه خریداری شده‌اند. گروه در بیش از 30 کشور دنیا دارای دفتر نمایندگی، دفتر مهندسی و یا کارگاه‌های ساخت است. گروه فیوز بیش از 8000 نفر نیروی انسانی دارد و گردش مالی سالانه شرکت نیز به بیش از 1.5 میلیارد یورو می‌رسد. بطور کلی بخش فلزات شامل آلومینیوم و فولاد حدود 25 درصد از کل کسب و کار گروه فیوز را در بر می‌گیرد.

درباره مهمترین پروژه گروه به ویژه در منطقه خاورمیانه در حوزه فلزات توضیح بفرمایید.

گروه فیوز به ویژه در صنعت آلومینیوم در منطقه خاورمیانه بسیار فعال بوده و پروژه‌های زیادی را در کشورهای این منطقه اجرا کرده است. ما در کشورهای آسیایی به ویژه در چین نیز با شرکت‌های بزرگی مانند بائواستیل و ویسکو پروژه فولادی اجرا کرده ایم. گروه فیوز در برخی خطوط تولید ورق فولادی از نظر سرعت و عملکرد خط و محصولات خاصی که می‌تواند در این خطوط تولید کند، صاحب رکورد است. ضمن اینکه فیوز صرفا ارائه دهنده فناوری نیست، بلکه ارائه‌دهنده راهکارها و راه حل‌هایی نیز جهت ارتقای خطوط تولید فولاد و آلومینیوم است. ما در دو حوزه E و P یعنی مهندسی و ماشین‌آلات فعالیت می‌کنید و حوزه ساخت را معمولا برون‌سپاری کرده و به پیمانکاران محلی و بومی واگذار می‌کنیم. ضمن اینکه گروه در مجموع بالغ بر 1300 پتنت در زمینه‌های مختلف دارد که در این بین 400 پتنت فقط مربوط به صنعت فولاد است.

سابقه گروه فیوز در ایران به چه دوره‌ای برمی‌گردد؟

گروه فیوز در صنعت لوله‌سازی با شرکت اتوی ایتالیا که یکی از زیرمجموعه‌های گروه است، بیش از 20 خط تولید لوله فولادی را در ایران راه‌اندازی کرده‌ایم که در لوله کشی‌های گاز خانگی و گاز شهری مورد استفاده قرار گرفته اند. فقط 18 خط تولید برای گروه صنعتی صبا راه‌اندازی کرده‌ایم. برای شرکت نورد و لوله اهواز نیز کوره‌های پیش‌گرم برای اسلب راه‌اندازی کرده‌ایم. برای فولاد بافق نیز در همین حوزه پروژه اجرا کرده‌ایم.

مذاکراتی هم برای اجرای پروژه‌های فولادی در ایران داشته‌اید؟

در صنعت فولاد مذاکرات خوبی صورت گرفته است. ما هم از بعد فنی و فناوری و هم از بعد مالی می‌توانیم پروژه‌های فولادی را در ایران مورد حمایت قرار دهیم. از نظر تامین مالی نیز به صورت فاینانس و یا بای بک آمادگی اجرای پروژه را در ایران داریم. بطور کلی باید بگویم که گروه فیوز در بخش ذوب و ریخته‌گری فولاد فعالیتی ندارد اما در زمینه نورد گرم و کوره‌های پیش‌گرم و بعد از آن در زمینه ورق فولادی، نورد سرد، خط گالوایزه، ورق رنگی و ورق خودرویی فعالیت زیادی دارد.

وضعیت بازار فولاد ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بازار ایران بازار بسیار بزرگی است. در ایران پتانسیل‌های کار در صنعت فولاد بسیار زیاد است. البته ایران هنوز در حوزه‌هایی مانند فولاد زنگ نزن، سیلیکون استیل و غیره ضعف زیادی دارد و گروه فیوز فرانسه با سابقه زیادی که در این حوزه دارد می‌تواند به ارتقای وضعیت صنعت فولاد ایران کمک زیادی کند.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا