دبیر انجمن قطعه سازان خبر داد:

رنو شریک سایپا می شود/ مدل قرارداد ایران خودرو و پژو برای سایپا و رنو

رنو شریک سایپا می شود/ مدل قرارداد ایران خودرو و پژو برای سایپا و رنو

دبیر انجمن قطعه سازان از نهایی شدن قرارداد سایپا با رنو به سبک قرارداد ایران خودرو با پژو خبر داد و گفت: سایپا رنو را به عنوان شریک تجاری خود پذیرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نجفی منش با اشاره به اینکه قرارداد پژو با ایران خودرو یکی از بهترین قراردادهای صنعت خودرو پس از انقلاب است به اقتصادنیوز گفت: سایپا چند وقتی است که مذاکرات خود با شرکت رنو را آغاز کرده و به زودی قرارداد خود را با این شرکت نهایی می کند.

وی افزود: مدل قرارداد پژو با ایران خودرو به الگویی برای قرارداد سایپا با رنو تبدیل شده و این قراردا طی هفته های آینده به امضای مدیران عامل دو شرکت خواهد رسید تا رنو فرانسه رسما شریک تجاری سایپا شود.

نجفی منش در خصوص مذاکره برخی خودروسازان با فولکس افزود: با توجه به اینکه مذاکرات ایران خودرو با فولکس به بن بست خورده و متوقف شده است، برخی خودروسازان بخش خصوصی با این خودروساز آلمانی وارد مذاکره شده اند و قصد دارند محصولاتی از آن را در ایران به تولید برسانند که این مذاکرات هنوز به جمع بندی نرسیده است.

براساس این گزارش، رنو با سایپا در حالی وارد دور جدید همکاری های خود شده اند که مدیران رنو قصد دارند پارس خودرو را به پایگاه تولیدات خود در ایران تبدیل کنند. این شرکت حتی پیشنهاد خرید سهام پارس خودرو را به سایپا داده که هنوز مدیران دومین خودروساز بزرگ کشور در این باره موافقت خود را اعلام نکرده اند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا