مصباح در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح کرد:

فرصت پساتحریم برای ارتقای کیفی صنعت فولاد کشور

فرصت پساتحریم برای ارتقای کیفی صنعت فولاد کشور

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت مهندسی روشن صنعت ابراز امیدواری کرد که کشور از دوران پساتحریم به عنوان فرصتی برای انتقال تکنولوژی‌های روز و ارتقای سطح کیفی تولیدات خود استفاده کند.

بهرام مصباح در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به اینکه در یک سال اخیر عمده فعالیت شرکت مهندسی روشن صنعت روی ساخت تجهیزات موردنیاز کارخانه‌های فولادسازی و احداث این کارخانه‌ها متمرکز بوده است، افزود: عمده فعالیت ما مربوط به پروژه‌های فولاد کاوه جنوب کیش و جهان فولاد سیرجان می‌شود که امسال شاهد راه‌اندازی خط تولید بیلت فولاد کاوه جنوب کیش هم بودیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت مهندسی روشن صنعت در زمینه ساخت انواع تجهیزات موردنیاز کارخانه‌های فولادی مانند خطوط انتقال خوراک‌های کوره، آهن اسفنجی، فروآلیاژها و ... فعالیت می‌کند، در پاسخ به این سوال که بهترین کاری که می‌توان در دوران پساتحریم انجام داد، چیست؟ توضیح داد: نحوه استفاده از دوران کنونی بستگی به سیاست‌های دولت دارد. می‌توانیم صرفا خریدار کالا و جنس شرکت‌های خارجی باشیم و یا اینکه به صورت مشارکتی با آنها کار کنیم تا بتوانیم ضمن انتقال تکنولوژی به کشور، سطح کیفی محصولات تولیدی خود را نیز افزایش دهیم.

او با بیان اینکه حضور شرکت‌های مطرح بین‌المللی در ایران از نظر تکنولوژی کمک زیادی به صنایع داخلی خواهد کرد، اضافه کرد: متاسفانه در هشت سال مدیریت دولت قبل کشور بالاترین درآمد ارزی را داشت اما عمده این درآمد صرف خرید صرف کالا از خارج از کشور شد این در حالیست که دولت یازدهم برنامه خود را روی سرمایه‌گذاری مشترک و جذب سرمایه‌گذاری خارجی متمرکز کرده است که امیدواریم از طریق اجرای برنامه علاوه بر بازار داخل، سهمی از بازارهای منطقه را نیز بدست آوریم.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا