افتتاح بزرگترین واحد صنعتی بسته بندی خرما جنوب کشور در دشتستان بوشهر

افتتاح بزرگترین واحد صنعتی بسته بندی خرما جنوب کشور در دشتستان بوشهر

بوشهر- ایرنا- همزمان با دهه مبارک فجر درآیینی با حضور استاندار بوشهر بزرگترین واحد صنعتی نگهداری، بسته بندی و تولید محصولات جانبی خرما و فرآوری جنوب کشور در دشتستان به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در حاشیه این آئین در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت : این واحد تولیدی، بسته بندی و فرآوری خرما با سرمایه گذاری 166 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 15هزار مترمربع و زیربنای 12 هزار مترمربع با سرمایه در گردش 44 هزار میلیون ریال ایجاد شده است.
سید محمدحسینی افزود: این مجموعه قابلیت تولید شکلات خرمایی و انواع کلوچه و کیک به میزان 11هزار تن و بسته بندی خرما به ظرفیت 10هزار تن را داراست.
وی یادآورشد: این مجموعه همچنین قابلیت ذخیره سازی و نگهداری مواد غذایی در سردخانه دو مداره به میزان 167هزار تن را نیز دارد.
مدیرعامل این مجموعه صنعتی نیز گفت: این مجموعه با دارا بودن کلیه مجوزهای استاندارد با پنج میلیون یورو ارزی احداث شده است که زمینه اشتغال 600 نفر را بطورمستقیم و غیرمستقیمفراهم کرده است.
حبیب میگلی افزود: ایجاد سردخانه های مدرن برای بسته بندی خرما از ضرورت های شهرستان دشتستان بعنوان قطب تولید خرمای کشور بود که در این مجموعه فراهم شده است .
از یک میلیون تن خرمای تولیدی کشور بیش از 150 هزار تن آن مربوط به استان بوشهر است.
فقدان بسته بندی و عرضه متناسب با بازارهای هدف از جمله مشکلاتی است که باعث شده تا بخش ناچیزی از تولید خرمای استان بوشهر به خارج از کشور صادر شود.
در نیمه نخست امسال چهار هزار تن خرما استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده است.
عمده مقصد صادرات خرمای استان بوشهر کشورهای روسیه، اکراین، اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی است.
این درحالی است که خرمای استان بوشهر از لحاظ کیفیت در جایگاه بالایی قرار دارد بگونه ای که در بازهای داخلی و خارجی مشتریان زیادی دارد.
85 واحد صنایع فرآوری در استان بوشهر فعال است که در بخش های مختلف کشاورزی و آبزیان محصولات را فرآوری و بسته بندی می‎کنند.
ظرفیت واحدهای صنایع فرآوری محصولات کشاورزی استان بوشهر 197 هزار و 261 تن است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا