دلایل کاهش قیمت مس در بازارهای جهانی

دلایل کاهش قیمت مس در بازارهای جهانی

مس به عنوان یکی از فلزات اساسی و صنعتی کاربردی در سطح جهان مطرح است و در بازارهای جهانی به عنوان لیدر گروه فلزات اساسی شناخته می‌شود.

 

قیمت جهانی مس در روز گذشته با کاهشی تقریباً 4 درصدی دست‌و‌پنجه نرم کرد و به کف 4461 دلار به ازاء هر تن رسید. مهمترین دلایل تاثیرگذار در این کاهش یک روزه، صدور مجوز صادرات مس توسط دولت اندونزی از معدن Grasberg (دومین معدن بزرگ جهان از جهت ظرفیت بالای مس) و احتمال افزایش مازاد عرضه، قرارگیری درجۀ اعتباری بانک‌های اروپایی در شرایطی نگران‌کننده و افت اغلب شاخص‌های سهام اروپا بود.  
مس به عنوان یکی از فلزات اساسی و صنعتی کاربردی در سطح جهان مطرح است و در بازارهای جهانی به عنوان لیدر گروه فلزات اساسی شناخته می‌شود. گفتنی‌است که در پی کندی رشد اقتصاد چین، شرایط نامطلوب بازارهای سهام، رشد شاخص دلار آمریکا و مازاد عرضه، قیمت جهانی این فلز کاربردی در سال 2015 با کاهشی نزدیک به 29 درصدی همراه شد و به کف 4449 دلار به ازاء هر تن رسید. اما برخلاف قیمت طلا، کاهش ارزش این فلز در سال 2016 متوقف نشد به طوریکه بهای آن در ژانویه 2016 به کف 4302 دلار رسید و کف 7 سال گذشته را فتح کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا