کشف 15 تن باطری مستعمل در گمرک لطف‌آباد

کشف 15 تن باطری مستعمل در گمرک لطف‌آباد

مدیرکل گمرک لطف‌آباد گفت: بیش از 15 تن انواع باطری مستعمل کشف و ضبط شد.

 

 قربان کریمی، بیان کرد: در نظارت و کنترل خودروهای ترانزیت ورودی به درگز، از یک دستگاه تریلر خالی، بیش از 15 تن انواع مختلف باطری مستعمل و دست دوم که به‌طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط گردید.
وی افزود: این محموله قاچاق قرار بود پس از عبور از مرز با توزیع در مراکز خرید به دست مشتریان برسد.
کریمی تصریح کرد: امروز نقش گمرک نسبت به گذشته تغییر کرده و بیشتر به منظور اهداف امنیتی و پیشگیری از قاچاق و ورود کلیه کالاهای غیر استاندارد و... مدنظر است و در ملاقات‌های مرزی که سالی دو بار انجام می‌شود، در دو مطلب تفاهم‌نامه نوشته می‌شود که یکی در ارتباط با تعداد کامیون‌های ورودی و خروجی و دیگری مرتبط با ساعات کار است.
وی ادامه داد: کشور ترکمنستان در برنامه‌های خود برای مراودات بیشتر با ایران، به گمرک لطف‌آباد توجه بیشتری دارد و امیدواریم که در آینده بتوانیم آمار خودروها را افزایش دهیم و سطح ارتباطات را ارتقاء بخشیم.
کریمی با بیان اینکه گمرک ما باید شرایط لازم را در بخش‌های لجستیک، انبارها، پارکینگ‌ها، سردخانه‌ و... فراهم نماید، بیان کرد: با ورود بخش خصوصی در قسمت‌هایی که قابل واگذاری است، می‌توان از تصدی‌گری گمرک کاست و در روند کار امکانات بهتری را فراهم کرد.
وی با بیان اینکه با اعلام آمادگی مدیرعامل شهری و دستگاه‌های شاهد کشور، انشاالله زمینه ایجاد فروشگاه‌های خرید و فروش کالا در گمرک لطف‌آباد، فراهم خواهد شد، اظهار کرد: این مهم می‌تواند در بحث اشتغال کمک شایانی به شهرستان کند و از طرفی دیگر افرادی که به سفرهای زیارتی می‌روند، می‌توانند با مدارک مربوطه از این فروشگاه خرید و با طی تشریفات قانونی کالاهای همراه خود را وارد کشور کنند و زحمت زیادی در جابه‌جایی آنها از کشورهای مختلف به ایران نداشته باشند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا