آینده از آن کدام مسکن‌هاست؟

آینده از آن کدام مسکن‌هاست؟

کسانی که میل به سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن دارند چه مسکن‌هایی بخرند برنده هستند؟ مسکن‌های کوچک یا بزرگ؟ کلنگی یا آپارتمانی؟ شرق، غرب، شمال یا جنوب تهران؟ برخی از مشاوران املاک به این سوال‌ها پاسخ داده‌اند.

 چند سالی است با توجه به رکود در بازار مسکن، کمتر کسی حاضر به سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن می‌شود، زیرا هیچ کسی از آینده این بازار خبری ندارد، اما با این حال به تازگی امیدهایی برای سروسامان گرفتن این بازار پیش‌بینی شده است، از این رو کسانی که میل به سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن دارند دوست دارند بدانند چه مسکن‌هایی بخرند برنده هستند؟ مسکن‌های کوچک یا بزرگ؟ کلنگی یا آپارتمانی؟ شرق، غرب، شمال یا جنوب تهران؟ برخی از مشاوران املاک به این سوال‌ها پاسخ داده‌اند.

یکی از مشاوران املاک در این مورد به اقتصادنیوز گفت: برای کسانی که سرمایه داشته‌ باشند، خانه کلنگی بهتر است، زیرا خریداران این خانه‌ها سود بیشتری می‌کنند، اما کسانی که زیادی نداشته‌ باشند از نظر من می‌توانند آپارتمانی کوچک و چند سال ساخت در شرق تهران خریداری کنند، زیرا شرق تهران از لحاظ فرهنگی و موقعیتی بسیار بهتر از جنوب تهران است، همچنین در مقایسه با شمال و برخی از نقاط غرب تهران نیز قیمت مناسب‌تری دارد.

مشاور املاک دیگری بیان کرد: خرید آپارتمان به منظور سرمایه‌گذاری اصلاً کار عقلانی نیست، زیرا واحدهای آپارتمانی هر چه از سن‌شان بگذرد از ارزش‌شان کاسته می‌شود، برای مثال اگر کسی خانه‌ای نوساز خریداری کند، چند روز بعد اگر قصد فروش ملکش را داشته باشد، از قیمت آن کم می‌شود.

او در ادامه گفت: من به کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش مسکن را دارند، خرید خانه‌های ویلایی و زمین را پیشنهاد می‌کنم زیرا زمین همیشه بیشترین سود را دارد.

او در پاسخ به اینکه کدام نقطه از تهران برای سرمایه‌گذاری بهتر است? گفت: غرب تهران به دلیل اینکه بافت جدیدتری دارد برای سرمایه‌گذاری بهتر است.

یکی دیگر از مشاوران املاک اظهار کرد: خانه نوساز به دلیل افت قیمت برای سرمایه‌گذاری اصلاً مناسب نیست، اما همیشه ماده مصرفی که همان ملک کلنگی است برای سرمایه‌گذاری بهترین به حساب می‌آید، اما کسی که ملک کلنگی خریداری می‌کند نباید الان بسازد و باید فعلاً به این ملک دست نزند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، او در ادامه گفت: کسی که ملکی کلنگی خریداری می‌کند اگر بعد از دو سال 60 درصد سود نکند، در واقع ضرر کرده است، زیرا ارزش پول او تا دو سال دیگر کم شده و از طرفی گرفتن جواز و... آنقدر سخت و خسته‌کننده است که اگر 60 درصد سود نکند فایده‌ای ندارد؛ اما با شرایط اکنون فقط دوسال طول می‌کشد که کسی ملکی که ساخته است را بفروشد و یکی دو سال هم طول می‌کشد که آن را بسازد و نهایتاً 50 درصد سود می‌کند، بنابراین اکنون زمانی مناسبی برای ساخت و ساز نیست.

او گفت: با توجه به سودهای بانکی مملکت ما مردم را به تن‌پروری کردن عادت داده و نظام بانکی خود کاری می‌کند که مردم سراغ تولید نروند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا