رستوران‌های آمریکایی به ایران می‌آیند؟

رستوران‌های آمریکایی به ایران می‌آیند؟

در حالی‌که تنها چندگام به اجرایی‌شدن برجام مانده، بازار شایعه نیز در کشور داغ شده و برخی خبر از حضور رستوران‌های آمریکایی در ایران می‌دهند.

 در حالی‌که این روزها بازار سفر هیات‌های تجاری برای سرمایه‌گذاری در ایران داغ است و دولت هم چراغ سبز به سرمایه‌گذاری آن هم از نوع خارجی نشان داده، برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که وزارت صنعت مجوز تأسیس و حضور نمایندگی‌ رستوران‌های آمریکایی مانند KFC را صادر کرده است.

البته مجتبی خسروتاج قائم‌مقام وزیر صنعت با اشاره به حضور برندهای خارجی در ایران و ایجاد نمایندگی می‌گوید: روزانه بیش از چند صد مجوز تأسیس واحدهای صنفی از طرف اتحادیه‌ها صادر می‌شود اما این موضوع که به رستوران‌های آمریکایی اجازه حضور در ایران داده شود، صحت ندارد.

اسد‌الله احمدی شهریور رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان تهران نیز با بیان اینکه تاکنون هیچ درخواستی برای دریافت مجوز تأسیس رستوران KFC به این اتحادیه ارسال نشده است، اظهار می‌کند: تأسیس نمایندگی رستوران‌های آمریکایی در ایران کذب است.

وی در عین حال می‌گوید که برخی افراد سودجو در یک مقطع زمانی در صدد سوءاستفاده از نام رستوران‌های خارجی برآمده و عنوان کرده‌اند که نماینده آنها در ایران هستند.

احمدی شهریور ادامه می‌دهد: در شرایطی که رکود بر بازار حاکم است، با ایجاد نمایندگی رستوران‌های خارجی باید مواد اولیه آنها به کشور وارد شود که این به نفع اقتصاد کشور نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این طور که به نظر می‌رسد، این روزها با اجرایی‌شدن برجام، بازار شایعه نیز داغ شده و برخی سعی می‌کنند که از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. البته قبل از این نیز شایعه‌هایی مبنی بر حضور برند مک‌دونالد در ایران مطرح شده بود که از طرف مسئولان تکذیب شد.

نباید فراموش کنیم در شرایطی که همه مسئولان دم از حمایت تولید داخل می‌زنند، حضور رستوران‌های خارجی در کشور همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیست.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا