معاون وزیر صنعت: تولیدکنندگان فولاد حمایت می شوند

معاون وزیر صنعت: تولیدکنندگان فولاد حمایت می شوند

معاون امور معادن و صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس برنامه ششم توسعه دولت ، تولیدکنندگان فولاد حمایت می شوند.

 

جعفر سرقینی اهری در نشست مدیران معادن و تشکل های معدنی استان قزوین که صبح امروز در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با افزایش تعرفه در بخش فولاد و کاهش واردات فولاد می توان چرخه صنعت در کشور را رونق داده و این صنعت را در کشور گسترش داد.
وی با اشاره به اینکه مسئولان دولتی با برگزاری جلساتی درصدد رفع موانع تولید برآمده اند، بیان کرد: با برطرف کردن موانع تولید می توان از تولیدگران داخلی حمایت کرد و در همین راستا در برنامه ششم توسعه حمایت از تولیدکنندگان در دستور کار قرار گرفته است.
معاون امور معادن و صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان در بخش صنایع خام در نظر گرفته نشده است، عنوان کرد: در همین راستا از این افراد در حیطه صنایع خام نیز باید حمایت شود و این مورد به مسئولان گوشزد شده است.
سرقینی اهری افزود: از صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع خام با معافیت مالیاتی و عدم حمایت از بخش صادرات می توان حمایت کرد.
معاون امور معادن و صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در 10 ماه گذشته تنها 20 درصد واردات در کشور فولاد بوده است، تصریح کرد: با توجه به کاهش قیمت فلزات در جهان، این امر در راستای حمایت از بخش صنعت و معدن کشور صورت گرفته است.
وی با اشاره به طرح های حمایتی لحاظ شده در برنامه ششم توسعه از تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی، عنوان کرد: با حذف مالیات طرح های حمایتی به مسئولان و متولیان امر ارائه شده است.
معاون امور معادن و صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: مدیران و مسئولان در بخش محیط زیست نیز در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست کوشا بوده و از تخریب آن جلوگیری کنند.
سرقینی اهری اضافه کرد: در بخش وام و اعتبارات مالی نیز در آینده نزدیک با رایزنی های مسئولان با بانک مرکزی در تسریع این امر نیز مدنظر قرار می گیرد تا در راستای زیرساخت های بخش معادن و صنایع توسعه چشم گیری حاصل شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا