صدور ضمانت ۳۰ میلیارد ریالی برای صنعتگران

صدور ضمانت ۳۰ میلیارد ریالی برای صنعتگران

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه به منظور حمایت از فعالان صنعتی، صندوقی را در مجموعه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایجاد کرده ایم، گفت: این صندوق بدون بوروکراسی زائد اداری، تا سقف ۳۰ میلیارد ریال ضمانت نامه برای صنعتگران صادر می کند.

 

یزدانی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در نشست مشترک با فعالان صنعتی استان خراسان رضوی در مشهد با تاکید بر رسیدگی به موانع موجود سرمایه گذاران در شهرکها و نواحی صنعتی، اظهارداشت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با حذف بروکراسی زائد اداری، تا سقف 30 میلیارد ریال ضمانت نامه برای صنعتگران صادر می کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص مشکل واحدهای صنعتی برای تامین وثایق و تضمین های بانکی، افزود: بانکها نگهبان منابع مردمند و در چارچوب وظایف خود مکلفند وثایقی بگیرند تا پول مردم به آنها بازگردد و ما به منظور حمایت از فعالان صنعتی، صندوقی را در مجموعه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایجاد کرده ایم.
 یزدانی گفت: این صندوق بدون بوروکراسی زائد اداری، تا سقف 30 میلیارد ریال ضمانت نامه برای صنعتگران صادر می کند که می تواند کمک خوبی به توسعه سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران حوزه صنایع کوچک باشد.
وی توسعه واحدهای صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی را نشان از نشاط و شور در جمع سرمایه‌گذاران توصیف کرد و گفت: سازمان نیز موظف است با بسترسازی، موانع موجود در راه سرمایه‌گذاران را به حداقل برساند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه پس از برجام فضای خوبی برای سرمایه‌گذاری در کشور به وجود آمده است، عنوان کرد: در حال حاضر از940 شهرک و ناحیه مصوب صنعتی در سراسر کشور750شهرک و ناحیه صنعتی به مرحله واگذاری زمین صنعتی به متقاضیان رسیده اند.
یزدانی با اشاره به وظایف سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزود: استقرار واحدها در شهرکها و نواحی صنعتی نقش بسیار اساسی در اشتغال جوانان، تولید کالاهای داخلی، تحقق اقتصاد مقاومتی،ا فزایش صادرات و ورود ارز به کشور دارد.
وی ایجاد انگیزه برای جذب سرمایه‌گذاران در نقاط کمتر توسعه یافته شهرکهای صنعتی و ایجاد جاذبه بیشتر برای افراد به جهت سرمایه‌گذاری در شهرکهای صنعتی شناخته شده را از جمله برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و افزود: در سال 95 به دلیل سیاست‌های جدید دولت و در چارچوب اقتصاد مقاومتی در نقاط کمتر توسعه یافته افزایش قیمت حق انتفاع  از زمین، اعیانی و تاسیسات شهرکها و نواحی صنعتی نخواهیم داشت.
وی افزود: در سال آینده برای ایجاد نشاط،امید وترغیب فعالان اقتصادی به سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی نقاط کمتر توسعه یافته، برنامه ریزی های مناسبی انجام شده و برای ایجاد جاذبه به منظور جذب سرمایه گذاران به شهرک های صنعتی نواحی برخوردار نیز تمهیداتی درنظر گرفته شده است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه سهم 92درصدی صنایع کوچک از صنایع کل کشور، افزایش تعامل با بخش خصوصی و ارتقاء جایگاه خوشه های صنعتی در صنعت را از جمله اولویت های سازمان عنوان کرد.
 یزدانی با اشاره به برنامه های سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی در دو حوزه ایجاد زیرساخت ها و حمایت های نرم افزاری از واحدهای تولیدی، بیان کرد: بودجه لازم برای ایجاد زیرساخت به تصویب رسیده و برای اجرا در سال 95 به سازمان ها ابلاغ شده و در حوزه حمایت های نرم افزاری هم قوانین مربوطه، حمایت های تکنولوژی و مالی به انجام رسیده و با بانک ها و موسسه های مالی مختلف توافق هایی در این راستا انجام گرفته است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا