انتقال تکنولوژی فرآوری، اولویت نخست سرمایه گذاری خارجی

انتقال تکنولوژی فرآوری، اولویت نخست سرمایه گذاری خارجی

انتقال تکنولوژی فرآوری مواد معدنی به داخل کشور، اولویت نخست سرمایه گذاری خارجی است.

 

به گزارش نرخ باکس و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، رییس هیات عامل ایمیدرو با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به سند چشم انداز 1404 و برنامه دستیابی به قدرت نخست اقتصادی منطقه با رسیدن به نرخ رشد 8 درصدی، سرمایه گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی انکار ناپذیر است.
مهدی کرباسیان افزود: خوشبختانه کشور ما از ذخایر مناسب سنگ آهن، زغال سنگ و گاز برخوردار است و در صورت فرآوری و ایجاد ارزش افزوده در معادن، می توانیم جزو 10 کشور برتر دنیا از نظر اقتصادی باشیم.
رئیس هیات عامل ایمیدرو «جذب سرمایه گذاری خارجی» را جزو ضرورت های توسعه بخش معدن و صنایع معدنی بر شمرد و تصریح کرد: در قراردادها با شرکت های خارجی، موضوع انتقال تکنولوژی و بومی سازی آن توسط مهندسان کشورمان در راستای اقتصاد مقاومتی و استقلال اقتصادی لحاظ خواهد شد.
وی ادامه داد: در این قراردادها، 2 روش «سرمایه گذاری مستقیم» و «فاینانس و تامین مالی» مطرح می شود و تلاش ما این است که حداکثر استفاده از نیرو و شرکت های ایرانی صورت گیرد و مطابق منافع اقتصادی و ملی باشد.
کرباسیان با بیان اینکه در پی سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به ایتالیا و فرانسه، 6.5 میلیارد یورو یادداشت تفاهم در حوزه سنگ آهن، زنجیره تولید فولاد و آلومینیوم امضا شد، خاطرنشان کرد: بخشی از این یادداشت تفاهم‌ها با ایمیدرو و بخش دیگر با شرکت های خصوصی از جمله فولاد مبارکه منعقد شد که نویدی برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی است.
وی ادامه داد: اکنون با کشورهای دیگری نظیر آلمان، اتریش، بلاروس برای نحوه همکاری در حوزه معدن و صنایع معدنی در حال مذاکره هستیم. به تازگی، با ژاپنی ها موافقت نامه ای تا سقف10 میلیارد دلار توسط وزیر اقتصاد امضا شده و با چین نیز بسته 4 میلیارد دلاری در حوزه روی، آلومینیوم و معدنی ها مطرح شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا