معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

هیچ مجوزی برای تولید و رهاسازی محصولات تراریخته صادره نشده است

هیچ مجوزی برای تولید و رهاسازی محصولات تراریخته صادره نشده است

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید محصولات تراریخته در کشور نیازمند کسب مجوز از کمیته صدور مجوز محصولات تراریخته وزارت جهاد کشاورزی بوده و تاکنون هیچ مجوزی برای تولید و رهاسازی محصولات تراریخته در کشور صادر نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اسکندر زند در نشست خبری سازمان تحقیقات ، ترویج و آموزش جهاد کشاورزی این سازمان اظهار کرد: 26 دستاورد تحقیقاتی کشاورزی امسال به بخش خصوصی واگذار شده که مهمترین آن واگذاری دانش فنی تولید واکسن تب برفکی است.

وی همچنین افزود: بیش از 3 هزار برند فرمول کود با هدف ساماندهی و استانداردسازی کود کشاورزی مورد آزمایش قرار گرفته و 15 آفت کش جدید از سوی محققین کشور به بخش کشاورزی معرفی شده است.

زند در باره تولید محصولات تراریخته در کشور گفت: تولید محصولات تراریخته در کشور نیازمند کسب مجوز از کمیته صدور مجوز محصولات تراریخته وزارت جهاد کشاورزی است وتاکنون هیچ مجوزی برای تولید و رهاسازی محصولات تراریخته در کشور صادر نشده است.

رئیس سازمان تحقیقات ، ترویج و آموزش جهاد کشاورزی با اشاره به "ایجاد بانک اطلاعات خاک" ادامه داد: اطلاعات کامل و جامعی از شرایط خاک های زراعی در اختیار داریم و برنامه کلان کشت محصولات را بر این اساس تدوین خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در مرحه اول چهار میلیون هکتار از اطلاعات شرایط خاک های زراعی در بانک اطلاعات وارد شده است و با استفاده از این اطلاعات نوع بذر ، نوع نهال، نوع محصول، شرایط منابع آب و میزان نیاز ‌آبیاری محصول ارزیابی و الگوی کشت اجرایی می شود.

انتهای پیام//

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا