سی‌ان‌بی‌سی تحلیل کرد

انتظار نفت 50 تا 60 دلاری داشته باشیم؟

انتظار نفت 50 تا 60 دلاری داشته باشیم؟

دنیس گارسیا/گزارشگر

روز سه‌شنبه قیمت نفت سقوط کرد اما بر اساس کارشناسان نفتی قیمت نفت در درازمدت بهتر خواهد شد.

دارن هوروویتز تحلیل‌گر انرژی در ریموند جیمز به سی‌ان‌بی‌سی گفت: «ابتدا باید به بدترین شرایط برسد و سپس مسیر بهبود را در پیش خواهد گرفت.»

او اضافه کرد: «بازار نفت در عرض سه تا پنج سال به شکلی بسیار قوی‌تر ظاهر خواهد شد.»

این تحلیل‌گر انرژی می‌گوید: «ما بر این باور هستیم که تقاضا این وضعیت را اصلاح خواهد کرد. در فاصله‌ای بین 12 تا 18 ماه دیگر قیمت نفت به 50 تا 60 دلار در ازای هر بشکه خواهد رسید

البته اکثر تحلیل‌گران در کوتاه‌مدت فضای مثبتی را برای بازار نفت نمی‌بینند. تحلیل‌گران بر این باورند که اساس و پایه بازار دوباره دگرگون خواهد شد.

کریس کلی یکی از تحلیل‌گران نفتی می‌گوید:‌ »تقاضا مسیر ملایمی را در پیش گرفته‌است اما عرضه هنوز بسیار بیشتر از تقاضاست. البته اکنون بحث پالایشگاه‌ها و تغییرات فصلی نیز در میان است.»

کلی نیز بر این باور است که قیمت نفت به زودی مسیر بهبود خود را آغاز خواهد کرد.

این تحلیل‌گر انرژی می‌گوید: «ما بر این باور هستیم که تقاضا این وضعیت را اصلاح خواهد کرد. در فاصله‌ای بین 12 تا 18 ماه دیگر قیمت نفت به 50 تا 60 دلار در ازای هر بشکه خواهد رسید.

با وجود این پیش‌بینی‌ها هنوز عده زیادی از سرمایه‌گذاران در مورد وضعیت بازار نفت نگران هستند. به نظر آن‌ها تقاضا هیچ‌گاه به پای عرضه نخواهد رسید.

قیمت پایین تنها نگرانی سرمایه‌گذاران نیست اما مشکلات در بخش انرژی رفته‌رفته در حال نمودار شدن است.

ترس و نگرانی در مورد بازار نفت، بر سایر بازارهای مالی چیره شده‌است.

قیمت نفت دبلیوتی‌آی حدود 6درصد کاهش یافت و به 27.94دلار در ازای هر بشکه رسید. این در حالی است که قیمت نفت به 30.32 دلار در ازای هر بشکه رسیده بود.

منبع: سی‌ان‌بی‌سی

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا