یک تحلیلگر بازار سرمایه:

هر روز بر میزان خوشبینی‌ به آینده بازار سرمایه افزوده می شود

هر روز بر میزان خوشبینی‌ به آینده بازار سرمایه افزوده می شود

بازار سرمایه این روزها بر محوریت دو صنعت اصلی و بزرگ بازار یعنی خودرو و بانکداری می‌چرخد و سهام این دو گروه از افزایش قیمت برخوردار شد.


 

 

رشد پر سرعت شاخص کل بورس در روزهای اخیر و تقاضاهای خرید سنگین در کنار رکود بازارهای موازی باعث شده تا سرمایه گذاران و صاحبان سرمایه این روزها بیشتر از گذشته خیره به تالار حافظ شوند. اما در این میان همه صنایع حاضر در بازار سهام در رشد و رونق بازار تاثیر ندارند و فقط برخی از صنایع متاثر از خبرهای خوش پیرامونی، چنین روزهایی را برای بازار سهام رقم زدند.

محسن نظری، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه درباره روند این روزهای بازار سرمایه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: بازار سرمایه این روزها بر محوریت دو صنعت اصلی و بزرگ بازار یعنی خودرو و بانکداری می‌چرخد و سهام این دو گروه از افزایش قیمت برخوردار شد.

وی با اشاره به اینکه خودرویی‌ها از مدت‌ها پیش با رشد همراه بودند و از مدت ها قبل پیش بینی رشد و شکوفایی این گروه در سال جاری اعلام شده بود، بیان کرد: در هفته جاری صنعت بانکداری نیز به صنعت پیشتاز بازار اضافه شد و همچنین صنایع کوچک مانند لیزینگی‌ها و سایر صنایع کوچک مانند سرمایه‌گذاری‌ها نیز در روند افزایشی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه هر روز میزان خوشبینی‌ به آینده بازار سرمایه بیشتر می شود، گفت: امید به روزهای بهتر و افق روشن پیش رو باعث شده تا شاهد افزایش حجم معاملات باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به دلایل رشد شاخص کل در دو روز گذشته افزود: برخی اخبار مثبت در گروه‌های مختلف موجب شد تا روند افزایشی بازار سهام شدیدتر شود. برای نمونه در گروه خودروسازان انتشار خبری مبنی بر پرداخت غرامت از سوی شرکت پژو به ایران‌خودرو و همچنین گشایش‌ها و زمینه همکاری با شرکت‌های خارجی موجب رونق معاملات این گروه شد. این در حالی است که در بین روزهای مثبت می توانیم شاهد نوسانات منفی باشیم، چرا که احتمال جابجایی در پرتفوهای سرمایه گذاران وجود دارد.

این تحلیلگر بازار سهام با تاکید بر اینکه نوسانات منفی، نشان از افت بازار ندارد، ابراز داشت: استراحت قیمت ها در یک روند صعودی کاملا طبیعی است و نگرانی از توقف روند را ایجاد نمی کند.

نظری در ادامه بیان کرد: همچنین در سایر صنایع هم اخبار گشایش‌های به وجود آمده موجب شد تا انتظارات آتی در بازار افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در یک سال آینده به طور قطع روند بازار سرمایه مثبت و صعودی خواهد بود، اظهار کرد: در سال 95 شرکـت‌ها سودآوری مناسبی خواهند داشت و به طور قطع با رشد سود شرکت ها در سال 95 مواجه می شویم.

به گفته وی افزایش EPS صنایع برای سال 95 باعث می شود  بازار سرمایه در سال آینده همچنان روند افزایشی داشته باشد، اما شیب آن تا حدودی کاهش می‌یابد.

نظری در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه کدام صنعت در سال95 در بازار سرمایه پیشرو خواهد بود، بیان کرد: صنعت بانکداری می‌تواند تا پایان سال و همچنین در سال آینده به عنوان لیدر بازار عمل کند. زیرا بازگشایی سوئیفت از یک سو و همچنین بوجه‌های 95 بانک‌ها و درآمدهای مبادلات ارزی آنها به طور قطع وضعیت سودآوری بانک‌ها را در سال آینده تحت تاثیر قرار می‌دهد و میزان سود آنها بهتر از سال 94 خواهد بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا