بازار بورس امریکا ترکید

سرایت بیماری کاهش قیمت نفت به سایر بخش‌های اقتصادی

سرایت بیماری کاهش قیمت نفت به سایر بخش‌های اقتصادی

پاتریک گیلپسی/گزارشگر

نوسان در روز سه‌شنبه بازار بورس امریکا را در هم تنید اما باز هم بازار در نقطه‌ای بسته شد که باز شده بود.

شاخص دو با کاهش 13 واحدی بسته شد اما واقعیت این است که در طول روز نوسان عجیبی را پشت سر گذاشت. این شاخص با 146 واحد سقوط باز شد و سپس در طول معاملات آن روز 110 واحد افزایش یافت. ریزش شاخص دو در روز سه‌شنبه کمترین میزان در سال جاری بود.

شاخص S&P 500 کمتر از 0.1درصد کاهش یافت در حالی‌که نزدک 0.4درصد از ارزش خود را از دست داد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند کاهش قیمت نفت می‌توانند به بیماری مُسری تبدیل بشود که به سرعت به سایر بخش‌های اقتصادی سرایت پیدا کند. این نگرانی به ویژه برای بانک‌های اروپایی وجود دارد

نوسان بازار بورس به دنبال آشوب قیمت نفت ادامه دارد. قیمت نفت در روز سه‌شنبه بیش از 6درصد کاهش یافت و به 27.94 دلار در ازای هر بشکه رسید.

عملکرد بازار بورس در روز سه‌شنبه تأثیر نوسان قیمت نفت روی بازار را به خوبی نشان می‌دهد.

سهام انرژی نیز بیش از 4درصد نوسان داشت. شرکت‌های انرژی در بازار بورس امریکا بزرگ‌ترین بازندگان هستند.

بهای پایین نفت برای کسانی که پول خود را در پمپ‌بنزین‌ها مصرف می‌کنند بسیار عالی است. اما این روند ترس و وحشت را در میان سرمایه‌گذاران بیشتر می‌کند. این خطر وجود دارد که شرکت‌های نفتی یکی‌یکی ورشکسته شوند.

اکنون بیش از هر زمانی این ترس وجود دارد که کاهش قیمت نفت روی بخش‌ها مالی تأثیر بگذارد چرا که شرکت‌های انرژی با این وضعیت نخواهند توانست وام خود را پرداخت کنند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند کاهش قیمت نفت می‌توانند به بیماری مُسری تبدیل بشود که به سرعت به سایر بخش‌های اقتصادی سرایت پیدا کند. این نگرانی به ویژه برای بانک‌های اروپایی وجود دارد.

قصه غم‌انگیز بازار از آغاز سال 2016 شروع شده‌است و هنوز خیال تمامی ندارد. نگرانی‌ها در مورد کاهش قیمت نفت، جهانی شده‌است.

با نزولی شدن شاخص نزدک، بازار بیشتر از همیشه خرسی شده‌است. بازارهای جهانی به شدت تحت فشار قرار گرفته‌اند.

منبع: سی‌ان‌ان مانی

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا