روسیه ۵ هزار واگن باری به ایران فروخت

روسیه ۵ هزار واگن باری به ایران فروخت

اقتصاد > صنعت - تسنیم نوشت: با تحویل ۵ هزار واگن باری از سوی شرکت روسی اورال واگن زاوود به ایران صادرات کالاهای روسی به ایران پس از لغو تحریم های این کشور آغاز خواهد شد.

یک روزنامه روسی نوشت، با تحویل5 هزار واگن باری از سوی شرکت روسی اورال واگن زاوود به ایران صادرات کالاهای روسی به ایران پس از لغو تحریم های این کشور آغاز خواهد شد.

به نوشته کومرسانت، بانک دولتی توسعه روسیه (ونش اکونوم بانک) یک وام 11.2 میلیارد روبلی (140 میلیون دلاری) به این منظور در اختیار شرکت اورال واگن زاوود قرار خواهد داد.

این واگن ها در بخش فنی سیستم ریلی ایران به کار گرفته خواهند شد. انتظار می رود تحویل واگن های مذکور قبل از پایان سال 2016 آغاز شود.

این توافق در شرایطی منعقد شده که بانک توسعه روسیه قصد دارد به قرارداد صادراتی عرضه 15 هزار واگن ریلی از انواع مختلف به کشورهای ایران، آذربایجان، قزاقستان، مصر و کوبا کمک مالی نماید.

بعد از اجرایی شدن توافق جامع هسته ای در 16 ژانویه، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم ها علیه این کشور را لغو کرده اند و از این پس شرکت های خارجی می توانند با ایران همکاری کنند.

در اواخر ماه ژانویه، مهدی سنائی، سفیر ایران در روسیه گفته بود، تهران انتظار دارد که پروژه های مشترک ایران و روسیه که سال گذشته آغاز شده اند، در سال 2016 اجرایی شوند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا