به ین و یورو:

بزرگترین بانک ژاپن بدهی پالایشگاه های ژاپنی به ایران را می دهد

بزرگترین بانک ژاپن بدهی پالایشگاه های ژاپنی به ایران را می دهد

بزرگترین بانک ژاپن تراکنش های مالی با بانک های ایرانی را از سر گرفت تا بدهی های نفتی پالایشگاه های ژاپنی به ایران را به ین و یورو پرداخت کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از پایگاه خبری پلتز، یک مقام آگاه گفت: بانک توکیو میتسوبیشی یو اف جی، بزرگترین بانک ژاپن تراکنش های مالی با بانک های ایرانی از جمله پرداخت پول نفت خریداری شده از این کشور توسط پالایشگاه های ژاپنی را از سر گرفت. هرچند این بانک به شدت از تحریم های پا برجای دولت آمریکا از جمله ممنوعیت هرگونه مبادلات دلاری پیروی می کند اما اکنون می تواند بدهی های نفتی پالایشگاه های ژاپنی به ایران را به ین و یورو پرداخت کند.

از سرگیری همکاری بانک میتسوبیشی یو اف جی با ایران این گزینه را به پالایشگاه های ژاپنی می دهد تا بسته به ترجیح شرکت ملی نفت ایران یا پالایشگاه ها  پول نفت ایران را به ین و یورو پرداخت کنند.

به گفته منابع صنعتی، قبل از تشدید تحریم های ایران در اواسط 2012، بخش عمده ای از پرداخت پول نفت ایران توسط پالایشگاه های ژاپنی از طریق همین بانک انجام می شد.

صادرات نفت ایران در شرایطی افزایش می یابد که در فضای فعلی بازار پالایشگاه های ژاپنی گزینه های متعددی برای خرید نفت دارند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا