جزئیات تازه از واردات ۶۰۰ خودرو لوکس توسط زن روستایی

جزئیات تازه از واردات ۶۰۰ خودرو لوکس توسط زن روستایی

گمرک ایران جزئیات بیشتری از واردات واردات ۶۰۰ خودرو لوکس به اسم یک زن روستایی را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بنابر اعلام گمرک ایران، عده‌ای برای پرداخت‌نکردن عوارض و مالیات گمرکی از کارت‌های بازرگانی یک‌بارمصرف و اجاره‌ای استفاده و تجارت می‌کنند.

افرادی که هیچ‌گونه اطلاعی از تجارت و بازرگانی ندارند و در قبال پرداخت مبلغی از افراد سودجو مبادرت به دریافت کارت بازرگانی یک‌بارمصرف‌کرده و با دراختیار قراردادن آن اقدام به واردات کالاهایی با ارزش‌های میلیون‌دلاری می‌کنند. درحالی‌که کل سرمایه این افراد در مقایسه با حجم تجارت آنها گاهی بسیار ناچیز است. در حال‌حاضر تعدادی از این افراد توسط گمرک و با کمک سامانه جامع گمرکی شناسایی شده‌اند که در مجموع کالاهایی با ارزش بیش از 100 میلیون دلار وارد کشور کرده‌اند.

خانم «م.د» نمونه یکی از افراد فوق است که درسال‌های ٩٣-١٣٩٠ اقدام به واردات بیش از٦٠٠ دستگاه خودرو سواری لوکس از طریق کارت بازرگانی یک‌بارمصرف کرده که در ٢٥٦ فقره اظهارنامه وارداتی تنظیم‌شده، در مجموع به ارزش ١٦,٥٤١,٠٢٤ دلار و صرفا از طریق دو گمرک «بندر نوشهر» و «منطقه ویژه بوشهر١» وارد کشور شده است.

در فهرست خودروهای وارداتی توسط صاحب کالای فوق، غیر از خودروهایی از انواع خودروهای شرکت پورشه، خودروهای شرکت‌هایی مانند مرسدس‌ بنز، تویوتا، هیوندای و کیا شامل اسپورتیج، هیوندایی ix٣٥، هیونداییix٥٥، گرانجور آزرا، تویوتا لندکروز و... نیز به چشم می‌خورد.

در سال٩٠ نامبرده به‌عنوان صاحب کالا اقدام به واردات انواع خودرو سواری به ارزش ٧٣٨,٤١٨ دلار از دو گمرک مذکور و در سال٩١ به ارزش ١٣,٢٨٤,٧٤٣ دلار کرده است. در سال ٩٢ به ارزش ٢,٢٧٢,٠٦٧ دلار واردات خودرو سواری به اسم وی در گمرک ثبت شده است. در سال ٩٣ درمجموع سه فقره اظهارنامه واردات به ارزش ٢٤٥,٧٩٥ دلار برای صاحب کالای فوق به ثبت رسیده که شامل خودروهای تویوتا لندکروز، هیوندایی گرانجور(آزرا) بوده است.

نکته مهم‌تر آنکه بخش عمده‌ای از خودروهای وارداتی به اسم نامبرده طی سال‌های ٩٢-١٣٩٠ با تخصیص ارز مرجع صورت گرفته است. 

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا