در گفت وگو با ایرنا

نباید از برجام انتظار رفع همه نیازها و مشکلات مردم را داشت

نباید از برجام انتظار رفع همه نیازها و مشکلات مردم را داشت

تهران - ایرنا- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با یادآوری اجرایی شدن برجام و انتظارهای مطرح شده از آن برای رفع مشکلات مردم، گفت: مشکل داریم اما باید برای رفع آن کاری کرد؛ برجام بخشی از مشکلات اقتصادی را برطرف می کند.

عزت الله یوسفیان ملا در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: باید بپذیریم نمی توان حل مشکلات را تنها به برجام گره زد، برجام شاید 30 تا 40 درصد مسایل اقتصادی را حل خواهد کند اما بیکاری مساله ای نیست که ربطی به برجام داشته باشد بلکه با برنامه ریزی درست قابل حل است.
وی افزود: حتی برجام نیازمند برنامه ریزی دقیق است و اگر برنامه ای برای آن نداشته باشیم؛ وجوهی که به کشور برمی گردد، تبدیل به واردات بی رویه و تشریفاتی و ... می شود.
نماینده مردم آمل در مجلس تاکید کرد: دولت باید برای هر قشر جامعه برنامه داشته باشد و برای حل مشکل هر قشر زمان و امکانات را اعلام کند زیرا مساله معیشت ابعاد مختلف پیدا کرده است.
وی افزود: حتی اگر دولت برای اشتغال اقدامی انجام دهد، مشکل معیشت مردم حل نمی شود بلکه اقدام دولت باید در ابعاد مختلف باشد که این موضوع کار دولت را روز به روز دشوارتر می کند.

** همه چیز را گره زده ایم به تولید ملی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: در حال حاضر همه چیز را به تولید ملی گره زده ایم؛ البته تولید برای کارگرانی که آماده کار در واحدهای تولید هستند، اشتغال ایجاد می کند اما برای قشر تحصیلکرده به ویژه گروهی که در رشته های فنی تحصیل نکرده اند، با افزایش تولید نیز شاغل نمی شوند.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی لاینحل نیست، افزود: می توان شرایط زندگی را برای مردم بهتر و امیدبخش کرد، اگر نتوان مساله معیشت کارکنان دولت را با افزایش حقوق و یا امتیازات غیرمالی حل کرد اما می توان با برنامه ریزی شرایط را بهتر کرد و در مواردی که نیاز به تصویب و مجوز مجلس دارد نیز مسلما مجلس همراهی لازم را با دولت خواهد کرد.
وی یادآور شد: در بخش اقتصاد با مشکلات اساسی روبرو هستیم که عمدتا به ساختار بر می گردد؛ به عبارتی شرایط اقتصادی که آثار و تبعات آن در بخش های مختلف معیشت مردم دیده می شود؛ حکایت از آن دارد که از منابع کشور استفاده بهینه نشده و سرمایه گذاری های صورت گرفته نتیجه ای را که باید نداشته است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه اکنون با نسخه عملیاتی به نام اقتصاد مقاومتی می توان ساختار اقتصاد کشور را اصلاح کرد، افزود: دولت در فضای پسابرجام می تواند برنامه های خود را در سطوح مختلف تدوین و اجرایی کند؛ در برنامه کوتاه مدت به افزایش روند تولید پرداخته شود؛ در میان مدت باید وضعیت اشتغال و کاهش بیکاری مورد توجه قرار گیرد و در بلندمدت به کاهش تورم اندیشیده شود تا از اقتصادی با بهره وری بالا برخوردار شویم.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا