نعمت زاده: قم می تواند پذیرای سرمایه گذاران باشد

نعمت زاده: قم می تواند پذیرای سرمایه گذاران باشد

قم - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در استان قم با توجه به موقعیت و رشد جمعیت آن، استقبال خوبی از صنعت شده است و یقین داریم که این استان با داشتن چند شهرک صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی به خوبی می تواند پذیرای سرمایه گذاران باشد.

محمدرضا نعمت زاده عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری استان قم در تالار مرکزی شهر قم افزود: شش شرکت ایتالیایی امروز به قم آمده اند و ملاقاتی را نیز برای بررسی نحوه سرمایه گذاری آن ها داشتیم.
وی اظهار کرد: این هیات تجاری و سفر آن ها به قم پس از سفر رئیس جمهوری به رم انجام شده که زمینه برای سرمایه گذاری و توسعه فعالیت ایتالیایی ها در ایران بوجود آمده است.
نعمت زاده گفت: امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری دو طرح صنعتی بزرگ در شهرک صنعتی محمود آباد قم افتتاح شد که یکی از آن ها تولید پلی استایرن مقاوم در برابر ضربه را دارد و با دانش فنی استادان مرکز پژوهشی های پلیمر ایجاد شده است و تجهیزات آن ساخت داخل بوده و می تواند در صنعت های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: افتتاح کارخانه تولید مشتقات کلر نیز که نمک کلر را تولید کرده و ضد عفونی های مختلف را تولید می کند و در تصفیه خانه های آب و صنایع شوینده مورد استفاده قرار می گیرد دیگر طرحی بود که امروز در قم به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: افتتاح خط تولید مخازن گاز طبیعی فشرده به صورت کامپوزیت نیز در قم را شاهد بودیم که محصول تولیدی در خودروهای سی ان جی سوز مورد استفاده قرار می گیرد و به ترکیه و روسیه نیز صادرات می شود.
نعمت زاده بیان داشت: امروز هم چنین واحد تولید لوله های آب و فاضلاب به صورت فلزی تا قطر یک متر که در دو شیفت کار می کند، افتتاح شد و این خط تولید، لوله های آب و فاضلاب استان قم و استان های همجوار را تامین می کند، همچنین خط تولید لوله های فاضلاب پلیمری از پلی اتیلن که برای شبکه های فاضلاب و تولید منهول های پلاستیکی استفاده می شود نیز امروز در قم افتتاح شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه شنبه همراه با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در سفر به قم دو طرح صنعتی را در شهرک محمود آباد این استان افتتاح کرد و سپس چند طرح دیگر نیز با حضور نعمت زاده در شهرک شکوهیه قم به بهره برداری رسید.ک/3
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا