معاون وزیر نفت:

جذب سرمایه گذاری و انتقال فناوری مهم ترین اهداف همکاری با ایتالیا است

جذب سرمایه گذاری و انتقال فناوری مهم ترین اهداف همکاری با ایتالیا است

معاون وزیر نفت ایران گفت: جذب سرمایه گذاری، انتقال فناوری و استفاده از تجارب مدیریتی ایتالیا، مهمترین اهداف ایران در همکاری با این کشور است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، امیر حسین زمانی نیا روز سه شنبه در دومین همایش فعالان اقتصادی ایران و ایتالیا در محل هتل اسپیناس تهران افزود: اهداف مربوطه در برنامه های طراحی شده، برای همکاری دو جانبه مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.
وی افزود: قرار است روز چهارشنبه هیات ایتالیایی با مقام های وزارت نفت ایران دیدار داشته باشند و مذاکرات لازم در خصوص نحوه و چگونگی همکاری در بخش نفت و گاز صورت خواهد گرفت.
زمانی نیا انجام نخستین سفر اروپایی رئیس جمهوری اسلامی به ایتالیا را بسیار مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: رم همواره در طول مذاکرات جمهوری اسلامی با گروه 1+5 شنونده پیام ایران بود و این موضوع موجب خشنودی است.
معاون وزیر نفت پیشینه طولانی تاریخی و تمدنی بین ایران و ایتالیا را یادآور شد و گفت: دو کشور با توجه به سابقه طولانی، همواره حرف یکدیگر را بهتر درک می کنند و همکاری های خوبی با یکدیگر داشته اند.
وی تاکید کرد: ایران و ایتالیا همواره برای یکدیگر شرکای مناسبی بوده و ثبات و استواری نظام داخلی ایران و دمکراسی حاکم بر کشور، پیام های ارزشمند برای سرمایه گذاری مشترک بلندمدت بین ایران و ایتالیا محسوب می شود.
هیات 310 نفره ایتالیایی از 197 شرکت ،روز گذشته (دوشنبه ) وارد کشورمان شده اند و این هیات دو هفته بعد از سفر هیات ایرانی به ایتالیا، عازم ایران شدند.
سفر هیات ایرانی به ایتالیا امضای 18.4 میلیارد دلار قرارداد در حوزه های مختلف را به همراه داشت.
پیش بینی شده است در سفر هیات ایتالیایی به ایران در مورد قراردادهایی جدید که مهمترین آنها مربوط به نفت و انرژی است، مذاکره شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا