وزیر حمل ونقل ایتالیا:اکنون فصل نوینی برای همکاریهای تهران - رم است

وزیر حمل ونقل ایتالیا:اکنون فصل نوینی برای همکاریهای تهران - رم است

وزیر حمل و نقل و امور زیربنایی ایتالیا گفت : روابط ایران - ایتالیا در هفته های گذشته،پس از آن آغاز شد که دو طرف از یکدیگر دور شده بودند، اما اکنون فصل نوینی برای همکاریهای تهران - رم فراهم شده است .

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا - گرادیانو دلریو امروز (سه شنبه) در نشست تجاری ایران و ایتالیا در هتل اسپیناس تهران ضمن اظهار خرسندی از اینکه رییس جمهوری اسلامی ایران، رم را نخستین مقصد سفر خود در کشورهای غربی انتخاب کرد، گفت: اکنون زمان تجدید روابط گذشته و اعتمادی که دو طرف به یکدیگر داشتند، فراهم شده است.
وی، توانمندی های ایران در حوزه حمل و نقل را خاطرنشان ساخت و تاکید کرد، ایران در گذشته های دور جاده هایی همچون راه شاهی (راه دو هزار کیلومتری تخت جمشید تا ترکیه) داشت و ایرانی ها در هر شرایطی اهداف خود را به سرانجام می رساندند.
وزیر حمل و نقل و امور زیربنایی ایتالیا تصریح کرد: رم نخستین همتا و شریک تجاری تهران در اروپا محسوب می شود و در سال 2011 حجم مبادلات تجاری دو کشور حدود هفت میلیون یورو بود.
وی اضافه کرد : سفر هیات ایتالیایی به ایران می تواند فرصت جدیدی برای کارآفرینی باشد و جمهوری اسلامی ظرفیت های زیادی در حوزه های انرژی و کشاورزی دارد و با جمعیت 80 میلیون نفری و داشتن جوانان تحصیلکرده و متخصص، نقطه ممتازی برای سرمایه گذاری است.
این مقام ایتالیایی اظهار داشت : کشور متبوعش در زمینه های مختلفی از جمله بنادر، راه و همچنین طراحی ایستگاه های چندگانه در دنیا شاخص است و از استانداردهای بالای فناوری روز بهره می گیرد.
وی گفت: انتظار می رود برنامه های فشرده این سفر و دیدارهای دوجانبه و شرکت در همایش ها، فرصت جدیدی برای تعمیق روابط دوجانبه را فراهم کند و این امر نیاز به عناصری از جمله پیش بینی پذیری اقتصادی به عنوان یکی از عناصر ارتباطات دوجانبه دارد.
هیات 310 نفره ایتالیایی از 197 شرکت روز گذشته (دوشنبه ) وارد کشور مان شده اند و این هیات دو هفته بعد از سفر هیات ایرانی به ایتالیا، به تهران آمده اند.
دستاورد سفر هیات ایرانی به ایتالیا امضای 18.4 میلیارد دلار قرارداد در حوزه های مختلف به همراه داشت.
پیش بینی شده است در سفر هیات ایتالیایی به ایران در مورد قراردادهایی جدید که مهمترین آنها مربوط به نفت و انرژی است، مذاکره شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا