سهمیه پهنای باند اینترنت هر ایرانی اعلام شد

سهمیه پهنای باند اینترنت هر ایرانی اعلام شد

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد که بر اساس آنچه از فضای ICT کشور انتظار می‌رفت و طبق برنامه‌ریزی‌ و با مهیاسازی زیرساخت‌ها، پهنای باند تخصیص یافته به هر شخص در کشور 8 مگابایت است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در خوزستان، علی اصغر عمیدیان، ظرفیت پهنای باند کشور را در حال حاضر 4 ترابایت دانست که ظرفیت بسیار مطلوبی در کشور به حساب می‌آید و بخش خصوصی باید از این ظرفیت و سرمایه‌گذاری که دولت انجام داده به خوبی استفاده کند.

وی افزود: از ابتدای به روی کار آمدن دولت جدید یکی از تصمیمات آن بود که انحصار نسل سوم شکسته شود و مجوز نسل سوم به بالا برای اپراتورها صادر شود که این مساله به وقوع پیوست تا اپراتورها بتوانند با یکدیگر رقابت کنند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور ادامه داد: طی پروانه‌ها و مجوزهایی که برای اپراتورهای مختلف صادر شده است، شهرها و استان‌های کشور باید به اینترنت نسل چهارم مجهز شوند زیرا بستر برای این مساله بخوبی در تمام استان‌ها مهیا شده است و ظرفیت مطلوبی در این بخش وجود دارد.

عمیدیان تصریح کرد: زمینه‌های مختلفی مانند موبایل، شبکه داخلی، شبکه دسترسی و فیکس‌ها باید در کشور مهیا شوند و با یکدیگر یکپارچه گردند تا به خوبی بستر را برای اجرای طرح دولت الکترونیک فراهم کنند و با هماهنگی‌هایی که در زمینه‌های مختلف انجام شده است امیدواریم بتوانیم این طرح را به خوبی در کشور اجرایی و به کاهش هزینه‌های دولت کمک کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: 25 هزار روستا در کشور باید به خدمات اینترنت پرسرعت مجهز شوند که در دهه فجر امسال حدود 17 هزار روستا به خدمات اینترنت پرسرعت مجهز شدند و همچنین امیدواریم در 27 فروردین ماه سال آینده تمام 25 هزار روستا کشور به خدمات اینترنت پرسرعت دست پیدا کنند و زیرساخت اینترنت پرسرعت به آن روستاها برده شود.

عمیدیان که روز گذشته در نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک سخن می‌گفت ادامه داد: زیرساخت اینترنت پرسرعت در روستاها به تنهایی هیچ فایده‌ای ندارد بلکه باید خدماتی در این بسته‌های اینترنت پرسرعت در روستاها ارائه شود تا به ایجاد اشتغال و رونق چرخه اقتصادی روستاها کمک کند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا