بررسی معاملات پتروشیمی ها پس از افت قیمت های پایه؛

خوب های بازار پلیمر کدام محصولات بودند؟

خوب های بازار پلیمر کدام محصولات بودند؟

معاملات محصولات پلیمری امروز پس از اعلام قیمت های پایه در اوایل هفته، با روندی آرام در بورس کالا دنبال شد؛ البته چند محصول با صف تقاضای بیش از حجم عرضه روبه رو شدند و با رقابت خریداران مورد معامله قرار گرفتند.  

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، پلی اتیلن های سبک فیلم، پلی اتیلن سنگین EX۳، پی وی سی ها و پلی استایرن های تبریز مانند هفته های گذشته روز خوبی داشتند.

به این ترتیب پی وی سی بندرامام که به میزان ۳ هزار و ۹۹۳ تن عرضه شده بود، ۵ هزار و ۲۵۸ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۱۵۰ تومان بود و میانگین قیمت ثبت شده برای خرید آن نیز ۲ هزار و ۱۶۹ تومان رقم خورد.

پی وی سی گرید ۶۵ غدیر هم با تقاضایی بیش از عرضه روبه رو شد، به طوری که عرضه یک هزارتنی این کالا ۱۹۲۰ تن تقاضا داشت. قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۱۵۰ تومان بود و میانگین قیمت ثبت شده برای خرید آن نیز ۲ هزار و ۲۳۳ تومان رقم خورد.

در همین حال عرضه ۱۵۰۰ تنی پلی اتیلن سبک فیلم گرید ۰۲۰ بندرامام هم ۳ هزار و ۷۰۰ تن تقاضا داشت. قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۷۰۰ تومان و میانگین ثبت شده برای خرید آن ۳ هزار و ۷۶۰ تومان رقم خورد.

پلی استایرن های تبریز هم با رقابت از سوی معامله گران روبه رو شدند، اما پلی استایرن های محب پلیمر، بانیار و طاهاسازان مشتری نداشتند و با استقبال از سوی معامله گران روبه رو نشدند.

از سوی دیگر برخی گریدهای پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری و نساجی پتروشیمی تندگویان، «ایکس فایو» جم، پلی اتیلن های سنگین تزریقی گرید ۵۲۵۱۸ جم و پی وی سی گرید ۶۵ اروند نیز با استقبال اندک خریداران مواجه شده و پس از افت قیمت های پایه در هفته جاری وارد سیستم مچینگ شدند.

در همین حال امروز همچنان استایرن بوتادین رابرهای بندرامام هم مانند هفته های گذشته بدون مشتری ماندند. اکریلونیتریل بوتادین استایرن قائدبصیر هم که به صورت سلف عرضه شده بود، مشتری نداشت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا