"جیره بندی آب آخرین راه است"

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه جیره بندی آب آخرین راه است اما ما اکنون در پله آخر نیستیم، گفت:در حال حاضر برای تابستان سال 95 هوشمندسازی شبکه مصرف و مدیریت فشار را به جای جیره بندی در برنامه داریم.

ستار محمودی اظهار داشت: آغاز سال آبی جدید با شروع بارش ها و کاهش دمای هوا همراه بوده و این مسئله از نگرانی ها در بخش مصرف آب کم می کند چرا که نوید فاصله گرفتن از روزهای پیک مصرف آب را می دهد.

وی افزود: باید قبول کنیم که میزان مصرف آب در ایران در مقایسه با متوسط جهانی بسیار زیاد است و باید راهکارهایی را برای افزایش بهره وری در مصرف و حذف مصارف بی رویه به کار گیریم.

قائم مقام وزیر نیرو تصریح کرد: با افت مصرف آب نسبت به روزهای گرم سال، پیش بینی می کنیم که رفته رفته از تعداد شهرهای با تنش آبی کاسته شود اما بحران آبی کشور با کاهش زمستانه مصرف آب حل نمی شود بلکه در فصل سرما نیز باید مراقب نحوه مصرف آب باشیم.

وی ادامه داد: آب یک نعمت خدادادی است که هیچ گاه حتی در شرایط پر آب نیز اسراف در مصرف این نعمت بزرگ جایز نیست؛ در حالی که ایران در شرایط خشکسالی و تحت تأثیر تغییرات اقلیم قرار دارد، بیش از شرایط عادی باید مراقب نحوه مصرفمان باشیم.

محمودی در خصوص تصمیمات آبی وزارت نیرو برای تابستان سال آتی گفت: پر شدن سدهایی که در فصل گرم سال خالی شده به میزان بارندگی ها و درجه هوا بستگی دارد، اما برای تابستان 95 باید بیش از تابستان 94 مصارف بی رویه را محدود کنیم.

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه آیا برای محدودکردن مصارف از جیره بندی نیز استفاده خواهد شد، گفت: جیره بندی آب آخرین راه است اما ما اکنون در پله آخر نیستیم.

وی افزود: هنوز راهکارهای بسیاری برای اصلاح رویه مصرف و افزایش بهره وری از تولید تا مصرف آب داریم که اجرای آنها آغاز شده و آمار مصرف آب نشان می دهد برخی از مشترکان نسبت به اصلاح مصارف خود اقدام کرده اند، اما بخشی نیز هنوز نسبت به اصلاح مصارف بی رویه خود بی توجه اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، قائم مقام وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای تابستان سال 95 هوشمندسازی شبکه مصرف و مدیریت فشار را به جای جیره بندی در برنامه داریم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا