اوضاع بازار جهانی بدتر می‌شود

اوضاع بازار جهانی بدتر می‌شود

بازار در سال 2016 شروع بدی داشته و امیدی به بهبود نیست.

 

ترس همچنان بر وال‌استریت حکمرانی می‌کند.
به نقل از سی‌ان‌ان مانی، بازار بورس آغاز بسیاری بدی در سال 2016 داشت و این اوضاع در روز دوشنبه بدتر نیز شد. شاخص دو 178واحد از ارزش خود را از دست داد. شاخص S&P 500 نیز 1.4درصد از ارزش خود را از دست داد.
شاخص نزدک نیز 1.8درصد از ارزش خود را از دست داد و برای نخستین بار در بازار خرسی غرق شد. این اتفاق برای نخستین بار پس از بحران بزرگ مالی می‌افتد. این شاخص اکنون 14.5درصد پایین‌تر از آغاز سال است.
اما تنها نقطه روشنی که در حال حاضر وجود دارد؛ طلاست. این کالا در زمان ترس و وحشت با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه می‌شود. اکنون قیمت طلا در سال جاری رشد 12درصدی را تجربه کرده‌است. تنها در روز دوشنبه قیمت طلا 3درصد رشد کرد. این بهترین روز برای طلا از دسامبر 2014 تا کنون بوده‌است
خبر خوب این است که بازار از سطوح بسیار بد خود در این روز بازگشت. دیوید کلی از جی‌پی‌مورگان در مورد بازار امریکا می‌گوید: «در حال حاضر ترس سرمایه‌گذاران بسیار بالاست. آن‌ها میل بسیار کمی به سرمایه‌گذاری دارند.»
وال‌استریت یک بار دیگر از کاهش قیمت نفت ضربه خورد. قیمت نفت 3درصد دیگر کاهش یافت و به زیر 30دلار در ازای هر بشکه افت کرد.
هر چند نفت ارزان برای مصرف‌کننده نوعی موهبت به شمار می‌آید اما سقوط بیش از حدی را تجربه می‌کند سرمایه‌گذاران را نگران می‌کند و اقتصاد جهان را به هم می‌ریزد. در حقیقت اکنون به نظر می‌رسد اقتصاد در وضعیت سالمی نیست.
سهام شرکت‌های انرژی همچنان در حال سقوط است. اکثر شرکت‌های نفتی به مرز ورشکستگی می‌روند.
اما از نفت مهم‌تر، وضعیت کلی بازار است که به کلی هشداردهنده است. بازار بورس در اروپا نیز همچنان در مسیر نزولی است. تا پیش از این به برخی سهام که ارتباطی به نفت نداشتند امید بود اما اکنون به آن‌ها نیز امیدی نیست.
اما تنها نقطه روشنی که در حال حاضر وجود دارد؛ طلاست. این کالا در زمان ترس و وحشت با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه می‌شود. اکنون قیمت طلا در سال جاری رشد 12درصدی را تجربه کرده‌است. تنها در روز دوشنبه قیمت طلا 3درصد رشد کرد. این بهترین روز برای طلا از دسامبر 2014 تا کنون بوده‌است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا