معاون نعمت زاده خبرداد؛

آغاز تامین مالی طرح‌های معدنی ایران توسط ژاپنی‌ها

آغاز تامین مالی طرح‌های معدنی ایران توسط ژاپنی‌ها

معاون وزیر صنعت از آغاز تامین مالی طرح‌های معدنی ایران از سوی شرکت‌های صاحب نام ژاپنی خبرداد و گفت: ژاپن آماده تامین مالی و ارایه فناوری به طرح‌های معدنی ایران است.

مهدی کرباسیان در دیدار با هیات ژاپنی گفت: هیاتی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ژاپنی آمادگی خود را برای تامین مالی و مشارکت در طرح‌های معدنی و صنایع معدنی ایران اعلام کرده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: استفاده از فناوری‌های جدید که به کاهش مصرف انرژی بیانجامد، جزء اصول برنامه‌ریزی شده بخش معدن و صنایع معدنی ایران است که از سوی ایمیدرو پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: برای اجرایی شدن برنامه‌ها، باید دیدارهای جداگانه و رو در رو گذاشته شود تا اهداف مورد نظر برای همکاری‌ها محقق گردد، این در حالی است که امور زیربنایی همچون احداث بنادر و اسکله اختصاصی برای مناطق صنایع انرژی‌بر از جمله دیگر راه‌های همکاری دو طرف خواهد بود.

همچنین در این دیدار نماینده وزارت انرژی، صنعت، معدن و تجارت ژاپن در این دیدار تاکید کرد: قراردادهای این شرکت‌ها مورد حمایت دولت ژاپن است و حمایت‌های لازم برای تامین مالی و ارایه فناوری‌های جدید صورت می‌گیرد، ضمن اینکه با اجرایی شدن برجام، شرایط تغییر کرده و آماده افزایش همکاری‌ها با ایران در بخش‌های بانکداری، ‌فناوری روز، ‌ماشین‌آلات، انرژی، ‌تحقیق و توسعه، ‌آب و محیط زیست‌ هستیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا