رئیس صنعت و معدن اردبیل در گفتگو با مهر؛

۴۰ درصد صنایع اردبیل غیرفعال است

۴۰ درصد صنایع اردبیل غیرفعال است

اردبیل – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۴۰ درصد از کل صنایع استان غیرفعال و مابقی فعال و نیمه فعال است.

سید حامد عاملی در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی در این استان از صنعت و معدن پروانه فعالیت دریافت کرده اند، اضافه کرد: از این تعداد ۴۰ درصد غیرفعال است.

وی با اذعان به اینکه فعالیت برخی واحدها به صورت فصلی است، متذکر شد: به همین دلیل مابقی واحدها یا نیمه فعال بوده و یا فعالیت کامل دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به تداوم جلسات هفتگی کمیته فنی بررسی مشکلات واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: هر هفته وضعیت و مشکلات شش واحد تولیدی مورد بررسی قرار می گیرد.

به گفته عاملی بررسی ها نشان می دهد مهمترین مشکل واحدهای تولیدی با سیستم بانکی و یا دستگاه های اجرایی است و یک بخش نیز به خود دستگاه اجرایی بر می گردد.

وی بابیان اینکه در کمیته های فنی تلاش راه اندازی و فعال سازی واحد راکد و نیمه فعال و رفع مشکلات آن است، متذکر شد: هر چند آمار دقیقی از واحدهایی غیرفعالی که فعال شده اند در دست نیست اما از ابتدای سال ۱۱ واحد فعال شده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: این واحدها به شیوه های مختلف از جمله مشارکت با فرد دیگر، رفع مشکلات بانکی یا رفع مشکلات با دستگاه های اجرایی فعال شده اند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا