معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

شش هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه بانکی به صنایع کوچک ارائه می‌شود

شش هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه بانکی به صنایع کوچک ارائه می‌شود

اردبیل – معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: مجوز صدور ضمانت‌نامه بانکی توسط صندوق ضمانت صنایع کوچک تا سقف شش هزار میلیارد ریال صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشاد مقیمی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حمایت از واحدهای تولیدی توسط این سازمان در دو بخش است، تصریح کرد: حمایت ما ایجاد زیرساخت و حمایت های نرم افزاری است.

وی با بیان اینکه در ایجاد زیرساخت ها به لحاظ اینکه شهرک‌های استان اردبیل دچار مشکل است بررسی های لازم صورت گرفته است، تصریح کرد: یک سری برنامه تجهیز و توسعه زیرساخت ها برای سال آینده مصوب شده که اجرا خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران متذکر شد: در بخش حمایت های نرم افزاری نیز توجه به قوانین و مقررات و رفع مشکلات مالی در قالب تفاهم نامه با بانک ها و صندوق های پولی مالی در دستور کار قرار گرفته است.

مقیمی با اشاره به فعال شدن صندوق ضمانت صنایع کوچک اضافه کرد: واحدهای متقاضی می توانند از تسهیلات این صندوق بهره گرفته و به منظور تامین مالی از تسهیلات پیش بینی شده و ضمانت‌نامه های بانکی آن استفاده کنند.

وی در خصوص وضعیت واحدهای تولیدی با تاکید به اینکه در مجموع ۳۶ هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور پروانه فعالیت دارند، متذکر شد: از این تعداد هفت هزار واحد صنعتی راکد است.

به گفته معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دو هزار واحد جدید نیز در سال جاری به بهره برداری رسیده و یا خواهد رسید.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیر موضوع برجام بر رونق فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی کشور، ادامه داد: در پی توافقات حاصل شده سرمایه گذاران خارجی به شهرک ها مراجعه کردند و به ویژه در شهرک‌های اشتهارد، تبریز و بندرعباس سرمایه گذاران خارجی برای تولید و سرمایه گذاری حضور یافتند.

مقیمی با ابراز امیدواری به آغاز به کار این واحدها از شهریور ماه سال آینده هدف اصلی خود از حضور در استان اردبیل را بررسی وضعیت واحدهای تولیدی در این استان و مشکلات واحد ها عنوان کرد.

وی افزود: در کنار بازدید از چند واحد تولیدی مشکلات واحدها از جمله روند صدور مجوزو یا تعاملات بانکی مورد بررسی قرار گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا