سازمان ملل هشدار داد

بحران امنیت غذایی در سودان جنوبی

بحران امنیت غذایی در سودان جنوبی

2میلیون و 800هزار نفر که برابر با 25درصد از جمعیت این کشور هستند با مشکلات جدی مواجه هستند و به کمک فوری نیاز دارند

به گزارش صدای اقتصاد، سازمان ملل هشدار داد که سودان جنوبی با مشکلات بی‌سابقه‌ای در زمینه امنیت غذایی مواجه شده‌است. 2میلیون و 800هزار نفر که برابر با 25درصد از جمعیت این کشور هستند با مشکلات جدی مواجه هستند و به کمک فوری نیاز دارند.

حداقل 400هزار نفر از افراد گرسنه در مرز فاجعه هستند. این در حالی است که سودان جنوبی با جنگ و درگیری‌ها باز هم امنیت غذایی داشته‌است.

در کنار امنیت غذایی، بحث بهداشت و سلامت افراد به ویژه کودکان نیز مطرح است که یونیسف برای آن اقدام می‌کند

سرگه تیسوت در فائو می‌گوید: «تنها مناطق درگیر جنگ دچار مشکل عدم امنیت غذایی نشده‌اند. حدود 200هزار نفر که نباید مشکلی داشته باشند نیز اکنون دسترسی به غذا ندارند. بخشی از این ماجرا به تورم و قیمت غذا و نوسان بازار مربوط می‌َشود.»

واقعیت این است که همه این‌ها در نهایت به جنگ و درگیری مربوط می‌َشود. به این ترتیب اگر صلح برقرار شود، وضعیت غذا نیز بهبود خواهد یافت.

تیسوت در سخنان خود گفته‌است: «تا کنون بر اثر این درگیری‌ها در دو سال گذشته هزاران نفر کشته شده‌اند و بیش از 2میلیون و 400هزار نفر بی‌خانمان شده‌اند. 650هزار نفر به خارج از کشور گریخته‌اند. اما جنگ به صورت کلی روی امنیت غذایی 4میلیون و 600هزار نفر تأثیر گذاشته‌است.»

فائو اعلام کرده‌است که وضعیت فعلی بسیار نگران‌کننده است و تأکید کرده‌است این کشور با وجود داشتن غذا اما امنیت غذایی ندارد.

انتظار می‌رود در فاصله ماه‌های آوریل تا جولای اوضاع از این هم بدتر بشود و دسترسی به غذا به پایین‌ترین میزان ممکن خود برسد.

برنامه‌های بشردوستانه در این منطقه به زودی در سال جاری آغاز خواهد شد. اما برآوردها نشان می‌دهد دوره گرسنگی بسیار درازمدت خواهد بود.

آژانس‌های بشردوستانه از حالا دست به کار شده‌اند تا در موقع بحران با مشکل مواجه نشوند.

مردم بسیاری وجود دارند که از ترس جان خود هر چه داشته‌اند رها کرده‌اند و اکنون دسترسی به آب سالم و غذا ندارند.

در کنار امنیت غذایی، بحث بهداشت و سلامت افراد به ویژه کودکان نیز مطرح است که یونیسف برای آن اقدام می‌کند.

منبع: سازمان ملل

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا