در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

صنایع استان مرکزی تسهیلات بازسازی و نوسازی دریافت می کنند

صنایع استان مرکزی تسهیلات بازسازی و نوسازی دریافت می کنند

اراک - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی به صنایع استان خبر داد و گفت: حضور سرمایه گذاران خارجی در هر زمینه ای باید مورد حمایت قرار گیرد.

محمدرضا حاجی پور در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به صدور جواز بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده صنایع خاطر نشان کرد: با پیگیری های انجام گرفته از وزارت صنعت، معدن و تجارت، طرح بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده صنایع استان مرکزی جزو اولویت های اصلی این وزارتخانه بر اساس سیاست های پسابرجام قرار گرفته است.

وی افزود: به محض صدور دستورالعمل های این طرح، نسبت به صدور جواز بازسازی و نوسازی صنایع اقدام خواهیم کرد و براساس آن سیستم بانکی نیز تسهیلات قانونی را پرداخت می کند.

تسهیل شرایط فعالیت سرمایه گذاران در استان مرکزی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در زمینه حمایت از حضور سرمایه گذاران خارجی در استان نیز عنوان کرد: در هر زمینه ای که این سرمایه گذاران وارد فعالیت شوند، به طور قطع از آن ها استقبال خواهیم کرد و شرایط را برای سهولت در انجام پیگیری های سرمایه گذاران داخلی و خارجی مهیا می کنیم.

وی افزود: در پی آن هستیم که شرایط برای تداوم و توسعه بخش صنعت و اشتغال زایی و همچنین فعال شدن واحدهای صنعتی نیمه فعال کنونی در استان مرکزی مهیا شود.

حاجی پور با اشاره به برگزاری کارگروه رفع موانع تولید در استان بیان داشت: حضور استاندار در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید می تواند بسیار موثر باشد چرا که عمدتا بانک ها به دلیل قوانین خود نمی توانند شرایط را برای واحدهای صنعتی مهیا کنند بنابراین حضور استاندار به عنوان مدیریت ارشد استان می تواند در مسیر تقویت مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاثیر جشمگیری داشته باشد.

مجوز معادن سنگ منطقه گردشگری آب گرم محلات تمدید نمی شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در مورد مصوبات نشست اخیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و بدهی های معوقه واحدهای صنعتی که در این کارگروه حضور داشتند گفت: برای این واحدها یک دوره تنفس شش ماهه در نظر گرفته شد و مقرر شد پس از پایان دوره تنفس مدت بازپرداخت بدهی های معوقه نیز افزایش یابد.

حاجی پور همچنین در مورد معادن استان مرکزی هم گفت: در حال حاضر نظارت دقیقی بر کار معادن صورت می گیرد و با هرگونه برداشت غیرمجاز و رعایت نکردن مسایل فنی و ایمنی برخورد می شود.

وی در مورد معادن سنگ منطقه گردشگری آب گرم محلات هم اظهار داشت: علاوه بر آن که سه معدن در این منطقه تاکنون تعطیل شده اند، پروانه معادن محدوده گردشگری آبگرم تمدید نمی شود.

حاجی پور افزود: با توجه به سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت و طرح گردشگری منطقه آبگرم محلات، تمام معادنی که به طور کامل در داخل این طرح گردشگری هستند، تا پایان مدت اعتبار پروانه شان امکان فعالیت دارند و پس از اتمام مهلت بهره برداری، پروانه آن ها به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود و نظارت دقیقی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر آن ها صورت می گیرد.

محدوده طرح هادی آبگرم اصلاح می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی همچنین خاطرنشان کرد: پروانه آن تعداد معادنی که قسمتی از آن ها در محدوده طرح هادی آبگرم قرار گرفته، اصلاح می شود و می توانند در خارج از محدوده به فعالیت خود ادامه دهند.

حاجی پور تصریح کرد: به دلیل حجم سرمایه گذاری که توسط معادن در بخش شناسایی مواد معدنی در این منطقه صورت گرفته بود، این معادن به مجموعه گردشگری معرفی خواهند شد تا در صورت امکان در قالب طرح گردشگری مشغول به فعالیت شوند.

وی همچنین در رابطه با رعایت موارد ایمنی و فنی در معادن سنگ، گفت: در رابطه با ایمنی و موارد فنی و مهندسی استخراج از معادن، نظارت های دقیقی از طرف اداره صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی صورت گرفته که منجر به رفع مسایل غیر ایمنی برخی معادن استان شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا